• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401012414131
  • منبع : نمایندگی سمنان

در دولت سیزدهم فرهنگ ‌اقدام و عمل مهمتر از برنامه‌ست/ کشاورزی پیشران‌ توسعه استان

در دولت سیزدهم فرهنگ ‌اقدام و عمل مهمتر از برنامه‌ست/ کشاورزی پیشران‌ توسعه استان

ایسنا/سمنان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از بخش کشاورزی ، به عنوان یکی از پیشران‌های استان سمنان نام برد و با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در استان گفت: بخش کشاورزی باید مورد جدی مسئولان قرار گیرد.

احمد ریواده ، در جلسه کمیته زیستی استان که ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد ، با قدردانی از تلاش این کارگروه به منظور صیانت از منابع استان و سلامت مردم‌ قدردانی اظهار کرد: توصیه می کنم تا مدیران استان ۲۰ فرمان مرتبط با نشست روز گذشته رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام را در دستور کار قرار داده و به آنها عمل کنند.

وی اضافه کرد به فرمایش رهبر معظم انقلاب ، دستاوردهای کشور در حوزه واکسن کرونا و نوآوری‌های علمی کشور، علی رغم تحریم‌ها و تهدیدات دشمن ، سبب شده است تا دوستان ما ، این نظام را بعنوان یک الگوی موفق انتخاب کنند که این موضوع برای دشمنان طمع ایجاد می کند.‌

ریواده از مدیران استان خواست تا در حفاطت از دستاوردهای انقلاب و نظام ، نهایت دقت و اهتمام را به انجام رسانند.

معاون استاندار سمنان گفت: همانگونه که ریاست جمهور اشاره کردند، گفتمان دولت سیزدهم‌ ، مبتنی بر مردمی بودن و فساد ستیزی است و در این دولت، فرهنگ ‌اقدام و عمل مهمتر از برنامه است.

ریواده عنوان کرد: باید تلاش کرد تا برنامه های دولت عملیاتی شود و لذا انتظار داریم با محوریت استاندار ، برنامه‌های تدوینی استان هر چه سریع تر عملیاتی شود.

معاون استاندار سمنان اظهار کرد: کارگروه پدافند زیستی باید در قالب نظام عملیاتی که کمیته ملی پدافند غیرعامل برای تحقق اسناد ارایه نموده است ، اقدامات اجرایی را مد نظر قرار دهد.

ریواده با تاکید بر اینکه مسئولیت اصلی ما امسال معطوف به برنامه‌های اجرایی و اقدامات دستگاه‌ها در قالب نظام عملیاتی پدافند غیرعامل است، عنوان کرد: ما در جنگ ترکیبی قرار گرفته ایم و لذا اقدامات ترکیبی نیز مورد نیاز است.

وی گفت : نیاز است تا وظایف دستگاه‌ها برای شش حوزه زیستی ارایه و در این خصوص اقدام به موقع انجام شود.

معاون استاندار سمنان گفت: باید برنامه های دستگاه‌ها مبتنی بر ۴ وضعیت سفید ، زرد ، نارنجی و قرمز طراحی شده و بر این اساس برنامه اقدام، ارائه دهیم.‌

ریواده با اشاره به اینکه اولویت ما در حوزه انسانی ، همچنان‌ پیشگیری از بیماری کرونا است که در این راستا باید نسبت به فراگیر شدن واکسیناسیون اقدام کرد ، گفت: در بحث دغدغه مندی مسئولان بهداشتی در خصوص مشاهده ی بیماری سرخک در برخی مناطق کشور ، باید موضوع پوشش بالای ۹۵ درصد واکسیناسیون سرخک مد نظر قرار گرفته و از این حیث ذخیره کافی واکسن و تزریق به موقع ، در برنامه کاری دستگاه های مربوطه باشد.‌

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان ، استانی با ظرفیت های بالای کشاورزی و دامپروری است وادامه داد: باید این حوزه و همچنین امنیت غذایی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی ، یکی از پیشران های استان سمنان است و ما باید اقدامات موثر در حوزه دام های اهلی در سطح روستاهای استان به انجام رسانیم.

وی گفت: مسئولیت جهاد کشاورزی در حوزه نباتات بسیار مهم است و لذا با توجه به ظرفیت های پژوهشی و تخقیقاتی این بخش در استان ، باید تلاش کرد تا از این توانمندی در راستای پیشگیری استفاده کرد.

ریواده با تاکید بر اینکه باید ذخیره دارویی استان مورد رصد مداوم قرار گرفته و نظارت بر بخش غذا نیز در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی استان باشد ، گفت: واحد بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان ، در بحث سلامت آب آشامیدنی ، اهتمام نمایند تا اطمینان‌کامل از سلامت آب حاصل شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه در بحث محیط زیست و منابع طبیعی با توجه به وجود ایستگاههای منحصر به فرد در استان ، باید دستگاه های مربوطه اقدامات‌ پیشگیرانه را در برنامه کاری خود داشته باشند ، اظهار کرد : تمرکز و تاکید ما به چرخه پدافندی حوزه زبستی است و اولین اقدام‌ ما پایش در شش حوزه کمیته زبستی است که دستگاه های هفده گانه عضو این کمیته باید ضمن اشرافیت کامل به موضوع در صورت نیاز اقدام به موفع به انجام رسانند .

ریواده اضافه کرد: شناسایی و تشخیص تهدید از جمله اقدامات اساسی این کمیته می باشد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد

معاون استاندار سمنان در پایان تصریح کرد: بحث آموزش در فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ عمومی در خصوص تهدیدات احتمالی ، بسیار مهم است و ضرورت دارد اقدامات متناسب در این‌ مقوله به انجام رسد.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha