• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401012111762
  • منبع : نمایندگی کردستان

تمام ظرفیت ها باید برای تحقق شعار سال به کار گرفته شود

ایسنا/کردستان معاون عمرانی فرماندار بیجار استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق بیش از پیش اشتغال در شهرستان بیجار در سالی که شعار آن اشتغال آفرینی است را خواستار شد.

 کاظم کاظمی امروز (۲۱ فروردین) در جلسه کارگروه اشتغال با محوریت تسهیلات بنیاد برکت، که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اولویت باید ایجاد شغل در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار باشد زیرا بازدهی سریع تر و بهتری را شاهد خواهیم بود.

معاون عمرانی فرماندار با بیان این مطلب که زمان آزمون و خطا به پایان رسیده افزود: ابتدا باید ظرفیت ها شناسایی شود تا افق دید در رابطه با شغل ایجاد شده در یک مکان خاص به دست بیاید.

وی تصریح کرد: گاهی مستندسازی می‌تواند راه گشا باشد پس در همین راستا باید بازرسی‌ها ملموس و بازبینی ها به صورت مداوم انجام گیرد و مشخص شود که شغل ایجاد شده بازدهی  مثبتی داشته است یا خیر.

وی با بیان این مهم که نباید نگاه ها صرفاً به بودجه اختصاص یافته به یک ارگان باشد، بنیاد برکت را یکی از نهاد های با ساز و کار شفاف و آسان خواند و افزود: این بنیاد می تواند روند تبدیل طرح ها و ایده ها به شغل را تسریع بخشد.

وی خاطر نشان کرد: بخشدارن ظرفیت های خوبی برای بنیاد برکت هستند زیرا اطلاعات خوبی از مناطق نیازمند به تسهیلات در روستاها دارند.

در این جلسه شاهین اصفهانی مسئول بنیاد برکت شهرستان بیجار آمار و گزارشاتی درخصوص اقدامات انجام گرفته از سوی این بنیاد ارائه داد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه ی ۴ درصد با محوریت اجتماعی و اشتغال زا به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در قالب آیین‌نامه‌های سحاب و آسمان به ۳۰۰ نفر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در قالب آئین نامه های سحاب و آسمان برای افراد و گروه های مردمی، صندوق های قرض الحسنه تشکیل و اقدامات اجتماعی نیز انجام می گیرد.

اصفهانی یکی از اهداف پرداخت تسهیلات را انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: در روستاهای هدف با همکاری و همفکری شورای روستاها و معتمدین، این تسهیلات در اختیار افراد و گروه ها قرار می گیرد.  

وی این را نیز اضافه کرد که تسهیلاتی برای کسب و کارهای دچار مشکل درنظر گرفته شده است و از تمامی مدیران و مسئولان درخواست کرد که در معرفی طرح ها، ایده های نو و شرکت های دانش بنیان به بنیاد برکت اقدام کنند. 

در ادامه این جلسه ادارات عضو به بیان راهکارها و پرسش و پاسخ در خصوص نحوه استفاده از تسهیلات بنیاد برکت پرداختند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha