• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403040402393
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان:

شعب اخذ رای در دورترین نقاط روستایی کردستان مستقر می شود

شعب اخذ رای در دورترین نقاط روستایی کردستان مستقر می شود

ایسنا/کردستان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان گفت: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، ستادی، انتظامی و امنیتی در کردستان کار برگزاری انتخابات را در استان انجام می‌دهند.

محمد رضایی، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ستاد انتخابات مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارد، اظهار کرد: ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه‌های انتخابات فعالیت خود را همزمان با دستور وزارت کشور آغاز کردند.

وی، با بیان اینکه شعب اخذ رای در دورترین نقاط روستایی نیز مستقر خواهد شد و در روستاهای با جمعیت کم با صندوق سیار در ساعت مشخصی آرای مردم اخذ می‌شود، افزود: یک‌هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای به صورت شهری، روستایی، ثابت و سیار برای اخذ آرا در استان تعیین شده است تا مردم در کمترین زمان، رای خود را به صندوق بیندازند.

به گفته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، ستادی، انتظامی و امنیتی در کردستان کار برگزاری انتخابات را در استان انجام می‌دهند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان بیان کرد: سیاست کلی ستاد انتخابات بر پایه اصول اولیه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت است.

وی عنوان کرد: اطلس‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته تهیه شد و تمام مولفه‌های موثر بر مشارکت در شهرستان، بخش و روستا احصا و از ظرفیت متنفذین و رسانه‌ها برای حضور پرشور مردم استفاده می‌شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با بیان اینکه فرایند انتخابات به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: کارت ملی قدیمی اعتبار ندارد و باید مردم در روز انتخابات شناسنامه یا کارت ملی هوشمند همراه داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: اثرانگشت و کد ملی رای دهندگان در سامانه ثبت می‌شود اما شناسنامه آنها ممهور نخواهد شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha