• پنجشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401011809203
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:

ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی شهر زابل شتاب می گیرد

ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی شهر زابل شتاب می گیرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اعلام این خبر در بازدید از حاشیه شهر زابل گفت: عملیات زیرسازی و آسفالت محله امیر آباد از بهمن ماه سال گذشته با فعالیت ماشین آلات استان آغاز شده و پیش بینی می شود در فاز نخست به میزان 40 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت انجام و 5000 متر مربع معبر کفسازی شود.

به گزارش ایسنا- سهرابی افزود: بازدید میدانی و حضور در این مناطق با هدف تسهیل و تسریع در امر ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی انجام شده است.

وی ادامه داد: زابل با دارا بودن 18  محله حاشیه نشین و جمعیت ساکن 74029 نفر که  معادل 37 درصد جمعیت شهری آن را تشکیل میدهد ، پس از زاهدان و چابهار در دستورکار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:  امیرآباد با مساحت 60 هکتار ، 910 نفر جمعیت و 215 خانوار ساکن به عنوان اولین محله ، به عنوان نقطه آغاز طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انتخاب گردیده است و امید می رود بزودی محله های بیشتری از مزایای طرح ساماندهی بهره مند شوند.

وی به فعالتهای صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در طرح ساماندهی حاشیه زابل اشاره کرد و گفت :نقشه برداری با پهباد به مساحت 60 هکتار اراضی محله  امیرآباد، انتخاب مشاور جهت تهیه طرح ساماندهی و بهسازی بافت ناکارآمد محله  امیرآباد، انتخاب مشاور جهت تهیه نقشه های اجرایی، انجام مکاتبات در خصوص تعیین  محدوده محلات هدف با اداره کل راه و شهرسازی، درخواست نقشه های اجرایی سایر محلات هدف از اداره کل راه و شهرسازی،  برگزاری جلسه کارشناسی و تصویب طرح ساماندهی و پیاده سازی کدهای ارتفاعی و شروع عملیات اجرایی از جمله اقدامات انجام گرفته است.

سهرابی در پایان همراهی قسمت های مختلف و همکاری مردم را در انجام هر چه سریع تر و بهتر پروژه با اهمیت عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha