• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401011708427
  • خبرنگار : 50180

ایام نوروز 140 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کرمانشاه ضبط و امحاء شد

ایام نوروز 140 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کرمانشاه ضبط و امحاء شد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از ضبط و امحاء حدود 140 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کرمانشاه در ایام نوروز خبر داد.

دکتر حسین حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان از 15 اسفند، اظهار کرد: در این طرح 139.8 تن فرآورده های خام دامی غیربهداشتی از سوی اکیپ های دامپزشکی شناسایی، ضبط و امحاء شد.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی 2.8 تن گوشت قرمز و 72 تن گوشت سفید غیرقابل مصرف از کشتارگاه های دام و طیور استان ضبط و امحاء شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره ای هم به کشف، ضبط و امحای فرآورده های خام پروتئینی ناسالم در بازار و اماکن عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی و نیز رستوران ها و چلوکبابی ها در سطح استان داشت و گفت: در 6900 بازدیدی که از این اماکن به صورت مستقل و یا مشترک با دیگر ارگان ها مثل اصناف، شبکه بهداشت و ... صورت گرفت، 388 مورد غیربهداشتی شناسایی و در نهایت 15 متخلف به مراجع قضایی معرفی و 12 مرکز عرضه با حکم مراجع قضایی پلمب شد.

حیدری ادامه داد: در نوروز بالغ بر 65 تن فرآورده های خام دامی ناسالم از مراکز عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی و رستوران ها و چلوکبابی ها به دلایلی مثل ممهمور نبودن لاشه به مهر دامپزشکی و یا کشتار غیرمجاز از چرخه مصرف مردم حذف شد.

وی در ادامه با اشاره به تداوم اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان تا پایان ماه مبارک رمضان، گفت: 30 اکیپ دامپزشکی از ساعت هشت صبح هر روز تا ساعت 20  عهده دار اجرای طرح نظارت بر فرآورده‌های دامی به منظور صیانت از سلامت شهروندان و تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های دامی هستند.

حیدری ادامه داد: در این طرح نظارتی تمام مراکزی که در حوزه تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، هتل‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها نقش دارند، مورد بازدید و بازرسی مستمر تیم‌های نظارتی دامپزشکی قرار می گیرند.

وی سپس  با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه دامی ۱۲ کشتارگاه دامی و در حوزه طیور هفت کشتارگاه در استان فعالیت دارند، گفت: در ایام نوروز 16 هزار راس گوسفند و بز و 3800 راس دام سنگین در کشتارگاه های دام و نیز دو میلیون و 950 هزار قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه های طیور استان ذبح شد. 

این مسئول با بیان اینکه در شهر کرمانشاه و بعضی شهرستان‌ها کشتارهای غیرمجاز دام صورت می‌گیرد، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان از گوشت‌هایی که در کوچه و خیابان ذبح غیر قانونی می‌شوند، خرید نکنند.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha