• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401011406534
  • خبرنگار : 50204

در اسفند ۱۴۰۰ انجام شد:

سه میلیون قطعه جوجه ریزی در استان مرکزی

سه میلیون قطعه جوجه ریزی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در اسفند سال گذشته سه میلیون قطعه و در فروردین امسال تاکنون ۸۳۵ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در سایر استان ها باید تمهیدات لازم جهت جلوگیری از قاچاق مورد توجه باشد.

علی صفری روز یکشنبه ۱۴ فروردین در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: ظرفیت جوجه ریزی استان در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دشته و انبارهای کالاهای اساسی استان به هیچ وجه خالی نبوده و اکنون نیز خالی نیست.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ بازرسی در قالب ۵۳ تیم بازرسی در استان ساماندهی و ۱۲ هزار و ۱۸۶ واحد صنفی و تولیدی بازرسی و پرونده هایی نیز تشکیل شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۳۷۰ تن انواع کالای اساسی در استان در اواخر سال گذشته توزیع شد، همچنین توزیع بیش از هزار تن مرغ منجمد جهت افزایش توان خرید اقشار ضعیف در استان از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است. قیمت مرغ گرم در استان برخلاف برخی استان ها، از ۳۱ هزار تومان فراتر نرفت.

صفری ادامه داد: در اسفند سال گذشته سه میلیون قطعه ودر فروردین امسال تاکنون ۸۳۵ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در سایر استان ها باید تمهیدات لازم جهت جلوگیری از قاچاق مود توجه باشد.

وی اضافه کرد: کاهش قیمت کودهای فسفاته و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از هر کیلو ۵۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان  و راه اندازی ۲ پلتفرم هوشمند در اراک از جمله اقدامات این سازمان بوده است. بازار صرفا با نظارت تنظیم نمی شود و نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه هستیم تا بتوان با کمترین نظارت بازار را تنظیم کرد.

مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این نشست گفت: بهره برداری از فاز نخست راه روستایی مرقکان ساوه، اصلاح زیرسازی و روکش آسفالت محدوده قلعه چی، بهره برداری از ۲ کیلومتر گردنه گیان و نقره کمر، احداث ۲ کیلومتر روشنایی در محدوده گردنه رنگرز، لکه گیری مهندسی آسفالت با ۲۵۰۰ تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: لکه گیری مهندسی برای رفع خرابی های حاد در محور اراک- بروجرد و شازند-دوراهی، پاکسازی بیش از ۲۲۰ کیلومتر  از راه های استان و جمع آوری بیش از ۱۰ تن زباله، تعریف شانه خاکی همراه با ترانشه برداری در محور نراق، اجرای ۷۰۰ کیلومتر خط کشی و ۴ کیلومتر شیار لرزاننده، تعمیر و نصب ۲۵۰۰ متر گاردریل در محورهای استان تا قبل از سال جدید، تعمیر و نصب و نگهداری ۴۵ چراغ ، استقرار ۴۸ اکیپ راهداری به صورت شبانه روزی، تامین ۱۳ دستگاه خودرو جهت کنترل ترافیک محورها و گشت مشترک با پلیس، آماده باش ۳۵۰ راهدار وراننده و۱۳۰ دستگاه ماشین الات راهداری از دیگر اقدامات بوده است.

جهانی با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۴۵۵ کیلومتر باند برفروبی شده در خصوص ترددهای ثبت شده در استان گفت: در سال گذشته ۱۵ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۴۴ تردد با افزایش ۳۱ درصدی در سطح استان ثبت شده است. در سال جاری نیز توزیع بنزین در استان ۱۴ درصد و توزیع نفت و گاز ۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha