• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401010702827
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معرفی شد

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معرفی شد

ایسنا/کرمانشاه طی مراسمی علی صفدری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معارفه و از زحمات بهرام فاضلی مدیرکل پیشین قدردانی شد.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در این مراسم که امروز(هفتم فروردین) با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه فرهنگ، اظهار کرد: اگر جایگاه فرهنگ خود را با کمک دست اندرکاران وزارتخانه و استان ارتقاء ندهیم، می لنگیم.

وی به تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته همواره روی بحث شبیخون فرهنگی تاکید داشتند که در این راستا مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقداماتی را انجام دادند و باید این مسیر ادامه پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در پایان ضمن قدردانی از زحمات بهرام فاضلی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از او به عنوان یک چهره فرهنگی یاد کرد که طی مدت مسئولیت خود دغدغه فرهنگی داشت و برای رفع این دغدغه ها پیگیر بود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد، علی صفدری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید کرمانشاه با حمایت های وزارتخانه و استان بتواند رسالتی را که بر عهده گرفته به شایستگی به اتمام برساند و رضایتمندی مردم را بدست آورد تا نامش به نیکی باقی بماند.

در ادامه بهرام فاضلی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بااشاره به مرزی بودن کرمانشاه، اظهار کرد: این استان نقطه آغازین و پایانی جنگ تحمیلی بود و بیش از هشت سال جنگ در این استان طول کشید.

وی به عقب ماندگی های ناشی از وقوع جنگ تحمیلی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این استان شایسته توجه بیشتر هم در بعد ملی و هم در بعد استانی است.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: علیرغم سختی هایی که این استان طی دهه های گذشته پشت سر گذاشته، اما در حوزه فرهنگ مشکلاتی دارد که یکی از مهمترین علل آن کمبود اعتبارات است.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های حوزه فرهنگ مانند امور کتابخانه ها، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و ... اعتبارات بسیار کمی دارند، عنوان کرد: مجموع اعتباراتی که به این دستگاه ها اختصاص داده می شود به اندازه یک فصل برگزاری برنامه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، چه برسد به اینکه از آنها توقع انجام کارهای شاخص در حوزه فرهنگ داشت.

فاضلی تصریح کرد: کل اعتبارات فصل پنج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال ۱۳۹۷ حدود یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان بود، این رقم در سال بعد که تورم بالا رفت به نصف رسید و ۷۵۰ میلیون تومان شد.

وی ادامه داد: این اعتبارات در سال بعد بازهم کاهش پیدا کرد و ۲۵۰ میلیون تومان شد که آن هم تنها در یک روز صرف برگزاری روز جشن خبرنگار در استان شد.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه رقم این اعتبارات را در سال‌جاری ۴۰۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تنها ۱۷۰ میلیون تومان از این اعتبار صرف برگزاری یک جشنواره شد.

وی تاکید کرد: بنابراین با این میزان اعتبارات نمی شود از فرهنگ و ارشاد حمایت کرد، درحالی که اصحاب فرهنگ و هنر مطالبه گر و خواهان هستند و دست ما خالی است.

فاضلی در ادامه خطاب به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز خوشحالم که از این مسئولیت کنار می روم، چرا که دیگر کمتر در مقابل هنرمندان شرمسار می شوم، لذا از شما می خواهیم که به مدیرکل جدید کمک کنید.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه کشور ساختاری است، عنوان کرد: ما در کرمانشاه تحلیل های محرمانه ای را در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه انجام دادیم و آن را به وزارت خانه ارسال کردیم، لذا تقاضا داریم که مطالعه و از آنها استفاده شود.

مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: برای نمونه در هزینه های یارانه ای خود رقمی را باید به یک رسانه پرداخت می کردیم که حدود دوسال است هیچ نامی از آن نیست، اما باتوجه به آیین نامه های کشوری باید به آن یارانه می دادیم.

وی در ادامه گفت: در دولت قبل چند اساسنامه تصویب شد که اگر مطالعه کنید خواهید فهمید که هدف اصلی تدوین کنندگان آن آچمز کردن فعالین این حوزه است و مناسب کشور ما نیست، لذا انتظار می رود که از پایه این اساسنامه ها اصلاح شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha