• شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400122822033
  • خبرنگار : 50212

سردار کریمی:

ولایتمداری، انقلابی گری و مردمی بودن سه ویژگی بارز سپاه است

ولایتمداری، انقلابی گری و مردمی بودن سه ویژگی بارز سپاه است

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ولایتمداری، انقلابی‌گری و مردمی بودن سه ویژگی بارز سپاه است که توانسته با این ویژگی‌ها مانند خاری در چشم دشمنان همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب ایفای نقش کند.

سردار سرتیپ پاسدار محسن کریمی شنبه ۲۸ اسفندماه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه ساوه که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: در گام اول انقلاب ملت ایران با رهبری امامین انقلاب خوش درخشیدند و با پشت سر گذاشتن چندین جهاد، به عنوان سرباز ولایت دین خود را به اسلام ادا کردند.

وی بیان کرد: ملت ایران از ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب در جهادهایی نظیر جهاد انتظامی برای برقراری امنیت، جهاد اطلاعاتی و امنیتی در دورانی که تجزیه طلبی در کشور بیداد می‌کرد، جهاد نظامی با آغاز جنگ هشت ساله تحمیلی با حمایت رسمی بیش از ۳۶ کشور از رژیم بعث، جهاد سازندگی برای بازسازی انقلاب با تشکیل قرارگاه بازسازی خاتم الانبیا، جهاد فرهنگی، اقتصادی و ... حضوری تاثیرگذار در صحنه داشتند.

وی به دستور امام راحل مبنی بر تشکیل سازمان بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه در سال ۱۳۶۴ برای تخصصی کردن ماموریت بسیج و تشکیل نیروی مقاومت با هویت بخشی سازمانی و قانون‌مند برای اینکه فرهنگ بسیج بالنده‌تر از همیشه به ماموریت‌های خود بپردازد و همچنین تشکیل نیروی قدس سه فرمان امامین انقلاب در طول بیش از چهار دهه از شکل گیری نظام اسلامی بوده است.

سردار کریمی در ادامه صدور انقلاب، انجام اقدامات زیربنایی برای امت سازی برای بیش از ۱۰۰ کشور با تشکیل هسته‌های مقاومت را از برکات تشکیل جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت بود و نیروی قدس به عنوان یک نیروی قدرتمند و مقتدر همچنان با تدبیر سیدالشهدای مقاومت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه این جهادها ارتقای تاب آوری و تقویت روحیه مقاومت ملت بزرگ ایران است، تصریح کرد: دشمن به دنبال فروریختن و انزواست و ما باید در چهل ساله دوم انقلاب از سطح استراتژیک عبور کنیم تا ماندگار شویم. باید به سمت تمدن سازی پیش برویم، اگر در سطح استراتژیک بمانیم فرو خواهیم ریخت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در میان مردم اظهار کرد: برای از بین بردن آثار جنگ اقتصادی باید تلاش بیشتر کرد و در سایه اتحاد و تصمیم سازی درست تبعات آن را محو کرد.

وی با اشاره به اینکه جنگ ‌جدید دشمن جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: هدف دشمن در جنگ ترکیبی فروپاشی و استحاله از درون است که تحریم اقتصادی و جنگ شناختی که شامل عملیات روانی و جنگ رسانه ‌است به عنوان اضلاع اصلی جنگ ترکیبی به شمار می‌رود.

سردار کریمی بیان کرد: دگرگونی حقایق و واقعیت ها، ایجاد شبهه در مقدسات و باورهای اعتقادی و اصول انقلاب و دفاع مقدس، ایجاد یاس و ناامیدی، تغییر باورها و ارزش‌ها، جابجایی معروف و  سیاه‌نمایی دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب، برنامه دشمن در جنگ ترکیبی است.

وی غفلت از ناتوانی دشمن، القای این مسئله که گفتمان مقاومت قابل ادامه دادن نیست و به بن بست خورده است، ایجاد اختلاف قومی قبیله‌ای و مذهبی، انفعال مسئولین و مردم را از برنامه‌های مهم دشمن در عملیات روانی در قالب جنگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی دانست.

وی افزود: در جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن، جای جلاد و شهید و واقعیت و دروغ تغییر می‌یابد و سپاه در این میان، مانع پیش روی توطئه‌های دشمنان در جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن بوده و بدخواهان نظام با توطئه‌افکنی به دنبال حذف سپاه هستند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه سپاه یک نهاد اداری، سیاسی و حزبی نیست، تصریح کرد: سپاه به عنوان یک نیروی مردمی، مجموعه‌ای است که با ولایتمداری از نظام اسلامی و دستاوردهای آن صیانت خواهد کرد. مردمی بودن، ولایتمداری و انقلابی‌گری سه ویژگی بارز سپاه است و این نیروی مردمی در تمامی جهادهای انقلاب حضوری تاثیرگذار دارد. ولایت فقیه، سپاه و انقلاب جدای از هم نیستند و همواره در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: ساوه مهد پرورش بزرگانی در عرصه‌های گوناگون است.

سرهنگ علیرضا مهدی افزود: با تعامل و همکاری بین بخشی می‌توان از ظرفیت های این شهرستان برای انجام خدمات ماندگار و زیربنایی استفاده کرد.

فرمانده سابق سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: پاسدار عنصری است که براساس تکلیف محوری و براساس نیاز انقلاب از نظام اسلامی صیانت می‌کند.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی افزود: مسئولیت، فرصتی برای خدمت رسانی به مردم است و باید از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

در این آیین از خدمات سه ساله سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی در کسوت فرماندهی سپاه ناحیه ساوه تقدیر و سرهنگ علیرضا مهدی به عنوان فرمانده جدید سپاه ساوه معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha