• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400122419355
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تمهیدات پلیس کهگیلویه و بویراحمد برای چهارشنبه آخر سال

تمهیدات پلیس کهگیلویه و بویراحمد برای چهارشنبه آخر سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که در چهارشنبه آخر سال امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر می‌برد.

سردار کیقباد مصطفایی با بیان اینکه چهارشنبه سوری در گذشته یک سنت و آیین کم‌خطر میان ایرانیان بود، افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر نحوه برگزاری این سنت تغییر کرده و به یک شب پر خطر و پر از تلفات انسانی و حوادث ناگوار تبدیل شده است.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه گروه هدف پلیس است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هر کجا که امنیت مردم در خطر باشد ورود می‌کنیم.به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنم برای جلوگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه سوری بر رفتار فرزندان نظارت کنند و اجازه ندهند شب را بیرون باشند.اگر می‌خواهند این سنت قدیمی را زنده نگه دارند به صورت محله محور و بدون از مواد محترقه باشد.

مصطفایی با بیان اینکه مخالف شادی مردم نیستیم اما این شادی نباید به شکلی باشد که امنیت مردم را خدشه‌دار کند، تصریح کرد: طبق هماهنگی که با دستگاه قضایی صورت گرفته با افرادی که در این شب جان و سر ما مردم را خطر بیاندازند برخورد و این افراد دستگیر و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد، ضمن اینکه در صورت داشتن وسیله نقلیه، وسیله توقیف و تا پایان تعطیلات عید در پارکینگ خواهد بود.

وی به اقدامات پلیس برای ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: عمده تمرکز پلیس در پیشگیری از وقوع تصادفات و پیشگیری از سرقت‌ها در ایام نوروز است پیش‌بینی شده نوروز امسال نسبت به سال گذشته حجم ترددها افزایش داشته باشد در اسفند شاهد افزایش ۲۸ درصدی مسافرت‌ها هستیم برای ایام نوروز هم تمام عوامل پلیس ۱۰۰ درصد در آماده باش هستند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح کنترل ترافیک از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین خبر داد و عنوان کرد: ۷۰ تیم از نیروهای پلیس در جاده‌ها طرح کنترل ترافیک را اجرا می‌کنند و جرائمی مثل سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه و انحراف به چپ که زمینه‌ساز تصادفات رانندگی است با نگاه ویژه‌تری رصد و برخورد می‌شود.

مصطفایی از اجرای رزمایش نوروزی پلیس و دستگاه‌های مرتبط با نوروز خبر داد و گفت: در این طرح که امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند برگزار می‌شود توانمندی پلیس و دستگاه‌ها برای ایام نوروز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از سرقت از منازل در نوروز ۱۴۰۱ اظهارکرد: تمام همکاران پلیس در گشت‌های محسوس و نامحسوس نظارت لازم را انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح عیدانه پلیس برای خودروهای توفیقی تصریح کرد: به مناسبت عید مبعث و نیمه شعبان طرح عیدانه پلیس برای کسانی که خودروی توفیقی در پارکینگ دارند ابلاغ شده و با پلیس با حذف تشریفات زائد و مشروط بر اینکه شاکی خصوصی نباشد اقدام به تحویل خودروها می‌کنند.

مصطفایی عنوان کرد: کسانی که این طرح شامل آنها می‌شود می‌توانند از طریق سامانه پلیس من و همچنین مراجعه به پلیس+۱۰ طرح عیدانه پلیس به همراه مشوق‌های ایجاد شده را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم علاوه بر شماره ۱۱۰ با شماره ۰۷۴۲۱۸۲۱۳۰۰ قرارگاه نوروزی پلیس می‌توانند با پلیس در ارتباط باشند، ضمن اینکه توصیه‌ می‌کنیم پلیس در حوزه پلیس فتا، پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری را جدی بگیرند تا آسیب کمتری متوجه آنها شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بیان کرد: اجرای این طرح با رضایت مردم همراه بود که تصمیم داریم به عنوان یک رویه  جاری هفته‌ای دو بار اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha