• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400122419310
  • خبرنگار : 50165

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خبر داد

آزادی محکومان مالی زیر ۵۰ میلیون تومان پیش از نیمه شعبان در زنجان

آزادی محکومان مالی زیر ۵۰ میلیون تومان پیش از نیمه شعبان در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: همه محکومان مالی زیر ۵۰ میلیون تا نیمه شعبان امسال آزاد می‌شوند.

حجت‌السلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، ظهر امروز (۲۴ اسفندماه) در جلسه ستاد دیه استان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضا در برنامه‌ریزی و اهتمام برای فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان واجد شرایط، اظهار کرد: در این جلسه بعد از تبادل نظر و بحث و بررسی درباره موضوع جلسه توسط اعضای ستاد دیه و وضعیت پرونده محکومان مالی که واجد شرایط برای کمک از طریق ستاد دیه هستند، تصمیم بر این شد که تا نیمه شعبان با پرداخت بدهی محکومان مالی زیر ۵۰ میلیون تومان، زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا ۲۳ اسفندماه از نگاه ستاد دیه به لحاظ میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و آزادی ۲۴۶ محکوم مالی، سال بسیار خوبی بود و استان از حیث مبلغ جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نسبت جمعیت رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

این مسئول ادامه داد: کل بدهی ۲۴۶ محکوم مالی، مبلغ ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که در قالب کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور، استان، تسهیلات بانکی، گذشت شکات، قبولی اعسار و آورده خود محکومان از زندان آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ستاد دیه استان برای سال جدید متفاوت از سال ۱۴۰۰ خواهد بود، تصریح کرد: برای سال جدید برنامه‌های مختلف و منسجمی از قبیل استفاده از ظرفیت و کمک‌های اصناف و بازاریان استان در کنار های کمک‌های مردمی تدوین شده که با همکاری صدا و سیمای استان که در سال جاری یک کار بسیار هنرمندانه و قابل تقدیر با عنوان پویشی برای آزادی زندانیان، انجام داد، خواهیم داشت.

صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در سال جدید برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه شرایط کرونایی در استان جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان مانند سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha