• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400122217488
  • منبع : نمایندگی ایلام

از 25 تا 15 فروردین

پویش همراهان سفر ایمن در ایلام برگزار می‌شود

پویش همراهان سفر ایمن در ایلام برگزار می‌شود

ایسنا/ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طرح پویش فرهنگی ایمنی با عنوان «پویش همراهان سفر ایمن» به منظور ارتقا ایمنی در سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی، از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده در راه‌های این استان اجرا می‌شود.

«نورالله دلخواه» در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقا ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود و این طرح به منظور گرفتن تصمیمات اثربخش برای ارتقای ایمنی در سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده و  این طرح از ۲۵ اسفند سال جاری به مدت ۲۰ روز اجرا می‌شود، تصریح کرد: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهارچوب آیین نامه انضباطی اجتماعی ترافیکی و مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها از دیگر اهداف این پویش است، خاطرنشان کرد: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی سنتی بومی مقصد و کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی شهر مقصد از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود.

دلخواه از حضور ۳۴ اکیپ عملیاتی در راستای آماده سازی محورهای مواصلاتی این استان برای عبور ایمن و ارائه خدمات به زائران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: ۷۴ شرکت حمل و نقل مسافر، هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی، در این ایام خدمات رسانی به مسافران نوروزی دارند.

وی به اجرای عملیات ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های استان اشاره کرد و افزود: عملیات راهداری شامل تعمیر و نصب تابلوهای اخطاری، انتظامی، مسیرنما و جهت نما، خط کشی، نصب ضربه گیر پلاستیکی و شیار لرزاننده در راستای سهولت رفت و آمد مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: نظارت بر شرکت‌ها و موسسات حمل‌ و نقل، بررسی و ارائه تاییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر از اقدامات دیگر راهداری استان برای سفرهای نوروزی است و امیدواریم ایام نوروز را بدون تصادفات و جراحات داشته باشیم و مردم حتما اطلاعات مسیر خودشان را از سامانه ۱۴۱ دریافت کنند و با آمادگی کامل و اطمینان از آماده بودن وسیله نقلیه خودشان و همراه داشتن تجهیزات ایمنی اقدام به سفر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha