• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403041107146
  • خبرنگار : 71299

رئیس شورای هیئات مذهبی استان ایلام:

باریکه غزه با یک فاجعه انسانی از سوی صهیونیست‌ها مواجه است

باریکه غزه با یک فاجعه انسانی از سوی صهیونیست‌ها مواجه است

ایسنا/ایلام رئیس شورای هیئات مذهبی استان ایلام گفت: جنایات و نسل‌کشی رژیم ددمنش صهیونیستی در غزه دل همه درمندان در اقصی نقاط جهان را به‌درد آورده است.

«علی‌نجات ترحمی» با حضور در ایسنا اظهار کرد: بر اساس آمار یونیسف ۲۱ هزار کودک در غزه مفقود شده‌اند و روزانه ۱۰۰ کودک کشته یا زخمی می‌شود، هر روز زنان و کودکان بی دفاع و بی سنگر آماج بمباران وحشیانه قرار می‌گیرند و اردوگاه‌های فلسطینی به خاک و خون کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام حماس ۷۰ درصد ساکنان غزه با خطر قحطی روبروهستند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها گذرگاه‌ها را بسته‌اند و ۳۵۰ هزار کودک با کمبود مواد غذایی مواجهند، در واقع یک فاجعه انسانی در باریکه غزه در حال وقوع است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان ایلام ادامه داد: این رژیم با حمله وحشیانه به محله «الشجاعیه» و «الزیتون» در شرق غزه به‌وسیله جنگنده و پهپاد و حمله به غرب «رفح» و شهرک‌هایی در «خان‌یونس»، وهمچنین حمله توپخانه‌ای به محله الشابوره و اطراف میدان العوده در مرکز شهر رفح و شمال غرب اردوگاه النصیرات ددمنشی را به اوج رساند.

ترحمی با بیان اینکه از نظر حقوقی همه قرائن و شواهد حاکی از جنایات بی‌حد صهیونیست‌‎ها در غزه دارد، گفت: صهیونیست همه مصادیق جنایات جنگی که در ماده ۸ icc آمده اعم از وارد آوردن رنج شدید یا آسیب جدی به بدن یا سلامت  را مرتکب شده است و این جنایت را در قالب مجروح کردن غیرنظامیان، محاصره غزه، ممانعت از ورود دارو و مواد غذایی به غزه، محاصره بیمارستان‌ها و ممانعت از درمان بیماران و همچنین مجبور کردن مردم غزه به کوچ اجباری انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان ایلام، سکوت مرگ‌آور سران عرب در ادامه جریان نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه را تعجب‌آور ندانست و افزود: به گمان سران عرب این سکوت می‌تواند به بقای آن‌ها کمک کند، در حالی که جایگاه و پایگاه آن‌ها را در نزد ملت‌های مسلمان و ملت‌های خودشان سست و بی‌اعتبار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha