• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400122116516

معاون آموزش‌وپرورش فارس اعلام کرد:

فعالیت ۱۲۰۰ مدرسه فارس در طرح همیار مشاور

فعالیت ۱۲۰۰ مدرسه فارس در طرح همیار مشاور

ایسنا/فارس معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برنامه همیار مشاور امسال در ۵۲ منطقه آموزشی استان در جریان است، گفت: این طرح تقریبا در ۸۰۰ مدرسه دخترانه و ۴۰۰ مدرسه پسرانه استان فارس، توسط ۸۴۰۰ همیار مشاور در حال اجراست.

جهانبخش بانشی شنبه ۲۱ اسفند در جلسه شورای راهبری همیار مشاور استان فارس، گفت: در شرایط کرونا و در حالی که بیشتر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، نقش حمایت عاطفی همیاران مشاور از همسالان خود در دوران کرونا بیش از پیش برجسته شده است.

او افزود: تشکل‌های دانش آموزی از اهمیت به سزایی برخوردار هستند که یکی از این تشکل‌های مهم تشکل همیار مشاور  است با توجه به این که در دوره نوجوانی، همسالان بیشترین تاثیرگذاری را برهم دارند و با اعتقاد به توانمندی دانش آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره ای این تشکل فعال است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: از مهمترین وظایف همیاران مشاور ارتباط صمیمی و موثر با همسالان است و اینکه در حال حاضر، با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا  امکان حضوری بودن فعالیت مدارس کمتر می باشد همیاران بایستی وظایف شان را در فضای مجازی با پیگیری بیشتر و به نحو احسن انجام دهند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: همیاران مشاور  وابتدا نقش خود را به عنوان حلقه ارتباطی بین سایر دانش آموزان و مشاور مدرسه نشان دهند  و یک جو صمیمانه و دوستانه با دانش آموزان گروه داشته باشند و اعتماد همسالانشان را جلب کنند تا در صورت داشتن مسئله یا مشکلی به یاریشان بشتابند.

طیبه رحیمی به عملکرد همیاران مشاور به عنوان تسهیل گر امور مشاوره و نقش ایشان در ارتقاء بهداشت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha