• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400121814281
  • خبرنگار : 50250

ورود کالا با قیمت جدید و سود منطقی به بازار از سال آینده

ورود کالا با قیمت جدید و سود منطقی به بازار از سال آینده

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هنوز در سطح بازار و انبارها کالاهایی با قیمت مصرف‌کننده وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این کالاها به پایان برسد و کالا با قیمت جدید و با قیمت تولیدکننده وارد بازار می‌شود.

غلامرضا قائدامینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت در بحث لوازم خانگی مجاز نیست، اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری کارخانه برفاب تنها تولیدکننده لوازم خانگی است و هیچ گونه افزایش قیمتی در چند ماه اخیر در محصولات خود نداشته است، اما بسیاری از تولیدکنندگان کشور در چندماه اخیر قیمت کالاهای خود را افزایش داده‌اند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: برخی اصناف فروشنده لوازم خانگی، این کالاها را به قیمت روز از کارخانجات تولید لوازم‌خانگی در کشور خریداری کرده‌اند و با سود تعیین شده به‌فروش می‌رسانند، اگر فروشنده اصلی تخلف کرده باشد به اتحادیه اصلی این تخلف اعلام می‌شود، اگر بنک‌دار دارای اجناس عمده باشد باید از تولیدکننده اصلی که قیمت را غیرمجاز افزایش داده است، شکایت کنیم تا قیمت‌ها به قیمت قبل برگردد.

وی در ادامه با اشاره به طرح الزام درج قیمت تولید بر روی کالاهایی مانند مواد شوینده، آب معدنی، ترشی‌جات، لوازم‌خانگی، شوری‌جات و ...، یادآور شد: با اجرای این طرح قیمت این کالاها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا باعث ایجاد سود کاذب می‌شد، تلاش شد سودها شفاف باشد.

قائدامینی افزود: در این طرح مشخصا اعلام شد که حداکثر سود مجاز برای آب معدنی ۳۰ درصد و برای شوینده‌ها حداکثر ۲۳ درصد است، قبل از  اجرای این طرح گاهی سود به دو برابر قیمت مجاز نیز می‌رسید، اما متاسفانه در سطح ملی همراهی خوبی با این طرح صورت نگرفته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت چهارمحال و بختیاری  بیان کرد: هنوز در سطح بازار و انبارها کالاهایی با قیمت مصرف‌کننده وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این کالاها به پایان برسد و کالا با قیمت جدید و با قیمت تولیدکننده وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارت نوروزی بر روی کالاهای سرمایه‌ای در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: همچنین گشت‌های مشترک با جهادکشاورزی بر روی کالاهای مصرفی نیز تشکیل شده است و نظارت انجام می‌شود.

قائدامینی ادامه داد: برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه با چند گشت مشترک در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، همچنین در این ایام نظارت بر کالاهای پرمصرف مانند کیف، کفش، پوشاک، موبایل و خدمات پرتقاضا مانند کارواش‌، قالیشویی، آرایشگاه‌ها و خشکشویی‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای اسفندماه ۳۶۱۸ مورد بازرسی در حوزه کالا و خدمات انجام شده است که ۲۴۰ تخلف در قالب ۲۰۷ پرونده به ارزش ریالی ۱۱۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ابتدای اسفندماه ۶۰ هزار بازرسی در حوزه کالا، خدمات و اصناف انجام شده است و ۳۷۰۲ پرونده تخلف به ارزش ۳۷ میلیارد تومان منجر به صدور رای شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha