• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403041308507
  • خبرنگار : 50123

پایانی بر آغاز تحولات چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم/بر زمین مانده‌های تکمیل شده در دولت سیزدهم

پایانی بر آغاز تحولات چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم/بر زمین مانده‌های تکمیل شده در دولت سیزدهم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم تحول عظیمی در مناطق مختلف کشور از جمله چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد، می‌توان گفت دولت سیزدهم دولتی بود که برای رفع محرومیت در میدان عرصه حاضر شد.

به گزارش ایسنا، تنش آبی یکی از موضوعاتی بود که چهارمحال و بختیاری با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مساله مورد توجه جدی قرار گرفت و تلاش‌ها برای رفع مسائل آبی دنبال شد، به گونه‌ای که بسیاری از پروژه‌های حیاتی در زمینه مسائل آبی در این دولت به سرانجام رسید.

این نشان از عزم جدی دولت برای رفع مسائل آبی و حتی گازرسانی به نقاط دوردست بود که خوشبختانه محقق شد و امروز نقاط دوردست این استان از نعمت گاز برخوردارند.

به برخی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و گاز در دولت سیزدهم اشاره می‌کنیم.

تکمیل برخی پروژه‌های آبی بر زمین مانده چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم

محمد کریمی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، فروش ۲۶ هزار و ۵۳۱ فقره انشعاب آب، فروش ۱۷ هزار و ۹۵۱ فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح و بازسازی ۳۱۴ کیلومتر شبکه توزیع آب، توسعه ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع آب، اجرای ۱۲۸ کیلومتر خطوط انتقال آب، حفر ۳۸ حلقه چاه، تجهیز ۱۸ حلقه چاه و اجرای ۱۲۱ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش آب و فاضلاب در استان بیان کرد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از پروژه‌های‌آبی استان که از سال‌ها پیش با پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۷۲ درصد بر زمین مانده بود در دولت سیزدهم با عزم و اراده جدی تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند، به طور مثال یکی از آن‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بن بود که از سال ۸۸ آغاز و در دولت سیزدهم افتتاح شد.

تکمیل پروژه‌های آبی؛ مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم/ تحقق انتظار ۱۵ ساله مردم

فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروژه بن_بروجن یکی از طرح‌هایی بود که مطالعات اولیه آن در سال ۸۵ انجام و عملیات اجرایی آن در سال ۹۰ آغاز شد،  طرحی که از سال ۹۰ تا ابتدای دولت سیزدهم ۳۹.۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت سرانجام با اعتباراتی که در دولت سیزدهم به آن اختصاص یافت تکمیل و در سفر دوم رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: طرحی که آبرسانی نیمی از جمعیت استان را در بر داشت و در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

کریمی در ادامه با اشاره به سد غدیر باباحیدر، گفت: از سال ۸۷، عملیات اجرایی سد آغاز شد، ارتفاع بدنه سد ۸۴ متر بود که ۴۴ متر آن طی ۱۴ سال و ۴۰ متر باقی‌مانده در طول ۸ ماه اجرا شد، در حقیقت انتظار ۱۵ ساله مردم شهرستان فارسان در این دولت محقق شد.

وی تکمیل و بهره‌برداری طرح‌ها و پروژه‌های آبی را از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت در دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: آبرسانی اراضی ناغان و اجرای سد گهرو از جمله دیگر پروژه‌هایی بوده که در دولت سیزدهم به سرانجام رسیدند، طرح‌ها و پروژه‌هایی که پیش از دولت سیزدهم متوقف بود و در این دولت جانی دوباره گرفتند.

۹۷.۱ درصد کل جمعیت استان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارد

جهانبخش سلیمیان، مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری در گفت و گو با ایسنا رشد فزاینده گازرسانی به روستاها به ویژه در مناطق سخت گذر، صعب‌العبور و ناهموار استان را طی سال‌های گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت : توسعه گازرسانی مناطق روستایی در راستای کمک به اقشارآسیب پذیر، ایجاد رفاه نسبی و توسعه عدالت اجتماعی بوده و این شرکت با وجود تمام محدودیت‌های مالی در انجام پروژه‌های تعریف شده خود مصمم و قاطع است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت عدالت در شاخص‌های عمده بخش گاز، تصریح کرد: در حال حاضر همه شهرهای استان که شامل ۴۳ شهر بوده تحت پوشش گازطبیعی قرار گرفته است.

سلیمیان گفت: تعداد روستاهای تحت پوشش گاز در استان از ۵۲۲ روستا با رشد ۵.۷۵ درصدی به ۵۵۲ مورد افزایش یافته و درصد جمعیت تحت پوشش روستایی ۹۲.۴ درصد است

وی افزایش طول شبکه‌گذاری گاز در استان از ۶۰۴۹ کیلومتر با رشد ۷.۵۹ درصدی به ۶۵۰۸  کیلومتر و افزایش تعداد انشعابات گاز با رشد ۵.۷۷ درصدی به ۲۰۳ هزار و ۹۴۵ انشعاب خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری بیان کرد: تعداد مشترکان گاز نیز با رشد ۸.۷۱ درصدی از ۳۴۰ هزار و ۷۶۲ مشترک در استان به ۳۷۰ هزار و ۴۵۸ مشترک رسیده است، همچنین تعداد خانوار بهرمند تحت پوشش گاز از تعداد ۳۳۱ هزار و ۲۵۳ خانوار به ۳۵۶ هزار و ۴۸۳ خانوار افزایش یافته که درصد رشد عملکرد از ابتدای دولت سیزدهم رشدی بالغ بر ۷.۶۲ درصدی در برداشته است.

سلیمیان افزود: چهارمحال و بختیاری در بخش مصرف کنندگان صنعتی و کشاورزی با رشد ۳۱.۷۷ درصدی در دولت سیزدهم از ۲۱۰۹ مصرف کننده صنعتی و کشاورزی به ۲۷۷۹ مصرف کننده رسیده است، به طوری‌که همه شهرک و ناحیه صنعتی استان تحت پوشش گازرسانی قرار دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر درصد کل جمعیت تحت پوشش استان با رشد ۰.۵۲ درصدی در دولت سیزدهم از ۹۶.۶ درصد به ۹۷.۱ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری از واگذاری ۱۷۸۵ اشتراک رایگان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و ایثارگران و اماکن واجد شرایط در استان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha