• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400121713407
  • منبع : نمایندگی مرکزی

ارائه خدمات رایگان به ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی

ارائه خدمات رایگان به ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: بیش از ۶۰۸ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی قرار دارند که عمده جمعیت این بیمه شدگان زیرمجموعه صندوق روستائیان و عشایر هستند و به صورت رایگان از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند .

محمد رضا جیریایی در جمع خبرنگاران افزود: عمده جمعیت بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت استان در صندوق روستائیان جای گرفته و از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده خدمات خود را دریافت می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد اجرای نظام ارجاع در تمامی صندوق های بیمه ای باشیم و افزود: از مجموع ۶۰۸ هزار نفر جمعیت استان ۸۵ درصد رایگان خدمات می گیرند و ۱۵ درصد دیگر از جمعیت تحت پوشش، حق سرانه پرداخت می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی همچنین اضافه کرد: درخصوص بیمه شدگان کمیته امداد با توجه به تفاهم نامه فی مابین دو سازمان، سازمان بیمه سلامت مکلف شده خدمات درمانی به مددجویان را طبق تفاهم نامه ارائه کند که در استان مرکزی ۱۰ هزار و ۴۵۰ نفر مددجو از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان معرفی شده اند. براساس پایش انجام شده بیشتر این مددجویان همپوشانی بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی دارند و ۸ هزار و ۳۴۷ نفر در صندوق سایر اقشار نظام ارجاع یک بیمه سلامت تحت پوشش هستند و خدمات درمانی خود را دریافت می کنند.

جیریایی در خصوص خدمات درمانی به مددجویان گفت: ۳۰ مرکز جهت ارائه خدمات به این بیمه شدگان در نظر گرفته شده که تلاش می کنیم این مراکز بیشتر شوند.

وی افزود: جهت تسهیل در ارائه خدمات به این بیمه شدگان محدودیتی نداریم و تمامی داروخانه ها، آزمایشگاهها و مراکز تصویربرداری جهت ارائه خدمات آماده همکاری با این بیمه شدگان هستند.

وی تصریح کرد: در صورتی که بیمه شده مددجوی کمیته امداد به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه کند می تواند هزینه های خود را در قالب خسارت متفرقه از بیمه سلامت دریافت کند.

جیریایی گفت: در سال ۹۸ بیش از ۵۲ هزار و ۴۰۰ بار مراجعه داشته ایم که هزینه ای معادل ۵۰ میلیارد ریال در بر داشته است.

وی همچنین به بار مراجعات در سال ۹۹ نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم مراجعه مردم به مراکز درمانی با کاهش بار مراجعات مواجه بوده ایم و در سال ۹۹ رقمی بیش از ۴۲ هزار و ۴۰۰ بار مراجعه به مراکز درمانی داشته ایم که مبلغی معادل ۴۹ میلیارد ریال بابت این بیمه شدگان هزینه پرداخت کرده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال های اخیر در ۹ ماه ابتدای سال جاری بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ بار مراجعه به مراکز درمانی داشته ایم که رقمی معادل ۵۶ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود ۲ میلیارد تومان دیگر هزینه جهت بیمه شدگان متحمل شویم.

جیریایی در خصوص اجرای پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی نیز اظهار کرد: در استان مرکزی اجرای پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در بخش دولتی و خصوصی ۹۸ درصد پیشرفت داشته است که تلاش می کنیم در سال آتی این پروژه ۱۰۰ درصد اجرایی و عملیاتی شود.

وی در خصوص پرداختی مطالبات موسسات طرف قرارداد نیز افزود: این پرداختی ها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان بوده که رقمی بیش از ۱۲۹ میلیارد تومان آن مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی و رقمی بیش از ۶۳ میلیارد تومان آن هم مربوط به مراکز خصوصی طرف قرارداد بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی درخصوص اجرای طرح پوشش بیمه ای در محله های کم برخوردار نیز اظهار کرد: اطلاع رسانی های لازم و کافی در محله های کم برخوردار از طرق مختلف انجام شده بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت ایران در شهرستانهای اراک، ساوه، خمین، دلیجان، آشتیان، محلات و شازند ۳۱ محله کم برخوردار معرفی شده و تلاش داریم که شهروندان این مناطق که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند جهت استفاده خود و خانواده هایشان در صندوق بیمه سلامت همگانی بصورت رایگان تحت پوشش قرار گیرند و از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha