• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400121511372
  • خبرنگار : 50081

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

همایش «هویت ایرانی برنامه‌ درسی و آموزش در عصر پسا کرونا» برگزار می‌شود

همایش «هویت ایرانی برنامه‌ درسی و آموزش در عصر پسا کرونا» برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی همایش «هویت ایرانی برنامه‌ درسی و آموزش در عصر پسا کرونا» گفت: همایش «هویت ایرانی برنامه‌ درسی و آموزش در عصر پسا کرونا» در دانشگاه فردوسی مشهد و با هدف شرایط موجود کشور در زمینه آموزش‌های مجازی برگزار می‌شود.  

دکتر حسین جعفری ثانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص همایش «هویت ایرانی برنامه‌ درسی و آموزش در عصر پسا کرونا»، اظهار کرد: این همایش از مجموعه همایش‌های سالیانه‌ای است که انجمن مطالعات برنامه درسی ایران به عنوان یکی از انجمن‌های علمی موفق که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای امتیاز بسیار خوبی است، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  هر سال انجمن مطالعات برنامه درسی، این همایش را به دانشگاه‌های بزرگ واگذار یا پیشنهاد می‌کند، افزود: سال گذشته، هفدهمین همایش ‌در حوزه آموزش ابتدایی توسط دانشگاه تهران برگزار شد و برای سال ۱۴۰۰ به دانشگاه فردوسی مشهد نیز واگذار شد و به گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی تقبل کردیم تا این همایش را برگزار کنیم.

عضو هیات علمی گروه مطالعات برنامه درسی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: این همایش به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و علت انتخاب محور اصلی همایش هم شرایط موجود کشور در زمینه آموزش‌های مجازی است. معضلات و مشکلاتی که پس از پایان دوران پاندمی کرونا و برگشت آموزش‌های حضوری دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، مدارس و تمام سازمان‌هایی که به نوعی با آموزش سروکار دارند؛ این موضوع را بدانند که چگونه از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی بیان کرد: محورهای مختلفی برای این همایش در نظر گرفته شد و ما بر این اساس کار خود را آغاز خواهیم کرد و در این همایش ۶ محور به عنوان محورهای اصلی این عنوان انتخاب شد که شامل هویت ایرانی برنامه درسی و آموزشی، تجارب زیسته افرادی که در دوره آموزش‌های مجازی درگیر بودند، آینده پژوهی و تجربیات دنیا با نگاه به آینده، استفاده از تجربیات بهینه برای برگزاری موفق‌تر آموزش مجازی پس از پاندمی کرونا، سپس چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد و در نهایت ساحت‌های تربیتی که در سند تحول برنامه درسی و نظام آموزش و پرورش پیش‌بینی شده این ساحت‌های شش‌گانه در دوران پاندمی کرونا و آموزش مجازی که چه چالش‌هایی برای تربیت در این ساعت‌ها به وجود آورد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.  

جعفری ثانی بیان کرد: خوشبختانه حدود ۱۴۳ مقاله در طی این مدت به دبیرخانه ارسال شد و پس از انجام مراحل داوری، ۲۲ مقاله به صورت ارائه و سخنرانی و چاپ در مجموعه مقالات و همچنین ۴۸ مورد هم به صورت پوستر و درج در مجموعه مقالات نیز پذیرفته شده است. روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه به کارگاه‌های این همایش اختصاص دارد و ۱۸ و ۱۹ اسفندماه هم برگزاری همایش اصلی را در پیش داریم. علاوه بر این، ۷سخنران کلیدی که از افراد صاحب نام در این حوزه هستند، دعوت به عمل آمد.

وی تصریح کرد: دکتر مهرمحمدی استاد برنامه درسی ایران، دکتر شعبانی ورکی استاد و معاون آموزشی دانشگاه فردوسی، دکتر حاتمی از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر فرامرز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، دکتر عطاران استاد دانشگاه خوارزمی، دکتر مومنی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر نوروزی از دانشگاه هلند به عنوان سخنرانان اصلی در این همایش حضور دارند.

دبیر علمی همایش «هویت ایرانی برنامه‌ درسی و آموزش در عصر پسا کرونا» عنوان کرد: ما در دو روز اصلی همایش، علاوه بر سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی برنامه تقدیر از معلمان نمونه و همچنین دکتر عطاران به عنوان استاد پیشکسوت را خواهیم داشت. همچنین در این همایش پنج پنل تخصصی برگزار می‌شود که تعدادی از آن‌ با مشارکت دانشگاه‌های استانی و کشوری برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha