• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400120907005
  • خبرنگار : 50163

برخورداری شهرداری قیدار از ظرفیت‌های قانونی برای جمع‌آوری مزاحمت‌های شهری

برخورداری شهرداری قیدار از ظرفیت‌های قانونی برای جمع‌آوری مزاحمت‌های شهری

ایسنا/زنجان شهردار قیدار گفت: ظرفیت‌های قانونی برای اقدام شهرداری در جمع‌آوری عوامل مزاحم شهری که باعث ایجاد آلودگی‌های بصری شده است، وجود دارد.

سیدمصطفی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا از اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با بی‌نظمی، عوامل سد معبر و هرگونه ایجاد مزاحمت برای شهروندان خبر داد و اظهار کرد: شهرداری قیدار پس از طی مراحل قانونی و پیش‌بینی محل‌های مناسب برای ساماندهی وانت‌بارها و بساط گستران نسبت به جمع‌آوری عوامل مزاحم شهری اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: در جلسه ستاد انضباط شهری ضمن ابلاغ وظایف هریک از اعضا و اعلام برنامه‌های ستاد در راستای ایجاد انضباط در شهر، اولویت اصلی شهر ساماندهی دست‌فروشان، بساط‌گستران و وانت بارهای فروش میوه و سپس جمع‌آوری تابلوها، شیروانی‌ ها و سازه‌های غیرمجاز و نامتعارف عنوان شد.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای اقدام شهرداری در جمع‌آوری عوامل مزاحم شهری که باعث ایجاد آلودگی‌های بصری شده است، اضافه کرد: متاسفانه برخی از کسبه، علی‌رغم آگاهی از قوانین و اخطارهای صادره، اقدام به ایجاد سد معبر در قالب چینش اجناس خود در پیاده‌روها می‌کنند که این امر، علاوه بر ایجاد مشکل در تردد عابران پیاده، باعث ایجاد آلودگی بصری و تضییع حقوق شهروندان شده است.

شهردار قیدار متذکر شد: برخی از کسبه نیز با ایجاد سایبان به صورت داربست و شیروانی که فاقد هرگونه وجاهت قانونی است، موجب به وجود آمدن چهره‌ای نازیبا در سطح شهر شده که در برنامه‌های ستاد انضباط شهری، جمع‌آوری این سازه‌ها نیز در دست اقدام خواهد بود.

این مسئول، وجود تابلوهای ثابت و سیار غیرمجاز و پرتعداد را در سطح شهر یکی دیگر از عوامل مزاحمت شهری دانست و بیان کرد: برای جمع‌آوری آن‌ها اطلاع‌رسانی عمومی صورت گرفته است، به همین خاطر از کسبه و مغازه‌داران درخواست داریم شخصاً نسبت به برچیدن تابلوهایی که خارج از چارچوب قانونی و بعضا با ابعاد و اشکال نامتعارف در پیاده‌روها و سردرب مغازه‌ها نصب شده‌اند، اقدام کنند، زیرا در صورت پرهیز از این موضوع شهرداری راساً نسبت به برچیدن این تابلوها اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ساماندهی دست‌فروشان و وانت بارهای فروش میوه، همکاری شهروندان را در این زمینه لازم دانست و بیان کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری قیدار، حفظ درآمد دست‌فروشان و وانت‌بارها و کمک به استمرار معیشت این افراد ضمن حذف عوامل مزاحم شهری در تردد عابرین پیاده است.

موسوی تاکید کرد: طرح ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارها، نه تنها آسیبی به درآمد این اقشار نخواهد زد، بلکه با تجمیع در نقاط مشخص شده، شهروندان با صرف وقت و هزینه کمتر می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند که این امر به نفع دست‌فروشان و وانت‌بارها خواهد بود.

شهردار قیدار با بیان اینکه عملیات ایجاد پارکینگ در نقاط مختلف شهر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: محل‌های مورد نظر برای پارکینگ و استقرار وانت‌بارها و دست‌فروش‌ها، آماده‌سازی شده و در روزهای آتی نسبت به هدایت وانت‌بارها و دست‌فروشان به محل‌های مشخص شده اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha