• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400120504263
  • خبرنگار : 50175

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان:

۱۰۷ واحد آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز لرستان ساخته شده است

۱۰۷ واحد آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز لرستان ساخته شده است

ایسنا/لرستان رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان گفت: ۱۰۷ واحد آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان ساخته شده است.

رضوی در مراسم افتتاح مدرسه مشارکتی شهر پلدختر، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۷ واحد آموزشی در قالب ۳۲۱ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، احداث و تحویل دانش آموزان شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همین روند در سال‌های آتی هم شاهد ساخت مدارس خوب و با کیفیت در استان باشیم تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود فضای مناسب آموزشی در تنگنا نباشد.

غفوری نژاد مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز با اشاره به اهتمام بر رفع موانع تحصیلی دانش آموزان، افزود: در سال ۱۴۰۰ به‌طور میانگین هر روز ۱ کلاس درس به سرانه آموزشی استان افزوده شده است.

وی با اشاره به سیل ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: این حادثه دلخراش، نقمتی بزرگ بود که با مشارکت خیرین به نعمت مبدل شد و یکی از این خیرین ارجمند که در آغازین روزهای وقوع سیل علاوه بر تعهد در ساخت مدارس برای کاهش آلام مردم، پای کار آمد و در بحث راهسازی، کمک‌های معیشتی و ... تلاش نمود بانک پاسارگاد با مدیریت جهادی دکتر قاسمی بوده است، ایشان ساخت ۲۴ مدرسه در قالب ۸۰ کلاس درس در استان لرستان را اجرایی کرده و کار مطالعه ۲ واحد آموزشی دیگر را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به مدرسه ۱۲ کلاسه منطقه ۸ هکتاری پلدختر از مسئولین این شهرستان درخواست کرد، مشکل پیش آمده در روند اجرای این واحد آموزشی را برطرف نمایند تا ادامه ساخت آن با سرعت مطلوب ادامه یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی امام‌جمعه پلدختر نیز در این مراسم، اظهار کرد: مدرسه احداثی بانک پاسارگاد با بهترین شعار ممکن (آنچه توانسته‌ایم، لطف خدا بوده است) افتتاح می‌شود و انصافاً از جمله ماندگارترین بناهای آموزشی پلدختر و استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم پلدختر با داشتن روحیه انقلابی و ولایتمداری، قدردان این کار بزرگ و عام‌المنفعه شما هستند.

سید حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: پلدختر به دلیل سیل خسارات زیادی دید اما سیل خروشان کمک‌های مردم نوع‌دوست ایران اسلامی، تألمات مردم را به حداقل رساند، یکی از خیرین خوب که از سال ۹۸ تاکنون یاری‌رسان مردم پلدختر بوده و هست، بانک پاسارگاد به مدیریت دکتر قاسمی است و ما مردم پلدختر قدردان لطف و محبت این عزیز و دیگر خیرین ارجمند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی و تأکید بر مهارت‌آموزی دانش آموزان خواستار ایجاد یک هنرستان کشاورزی در شهر پلدختر و ساخت دو مدرسه در روستاهای کنار بلوط و باغ جایدر هستیم که نوسازی مدارس با مشارکت خیرین ارجمند مدرسه‌ساز این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در این مراسم، اظهار کرد: بانک پاسارگاد متعهد می‌شود آن دسته از دانش‌آموزانی که در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و خوب درس می‌خوانند را تا مقطع دکترا بورسیه کند.

وی اضافه کرد: ما مدیون شهدا، امام شهدا، اهل‌بیت علیهما سلام و والدین خود هستیم و برای ادای دین خود باید تلاش کنیم به‌عنوان یک فرد مسلمان معتقد در راه اعتلای دین اسلام، مصحف شریف و آبادانی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

قاسمی با اشاره به مشارکت در ساخت مدارس بیان کرد : کمک به ایجاد مدرسه برای بانک پاسارگاد هم مایه و منشأ خیر و برکت شده است به‌نحوی‌که با شروع ساخت این مدارس توانستیم با صرفه‌جویی در بخش‌های دیگر مثل تبلیغات، موجبات ساخت ۱۸ کتابخانه را در مناطق کم برخوردار کشور فراهم آوریم.

گفتنی است، مدرسه ۹ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و زیربنای آموزشی ۱۶۷۰ متر با صرف ۶ میلیارد تومان اعتبار که به‌صورت کامل توسط بانک پاسارگاد پرداخت شده است در شهرستان پلدختر ایجاد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha