• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400112519846

بستری ۲۷۰ بیمار و ثبت ۱۳ فوتی طی یکروز در فارس

بستری ۲۷۰ بیمار و ثبت ۱۳ فوتی طی یکروز در فارس
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس بر پایه آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی شبانه روز گذشته ۲۷۰ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های فارس بستری شده و ۱۳ نفر نیز به همین دلیل فوت کردند.

براساس آخرین آمارها از وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح روز دوشنبه ۲۵ بهمن با انجام دو میلیون و ۹ هزار و ۶۶۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع ۵۸۳ هزار و ۵۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

طی شبانه روز گذشته ۲۷۰ بیمار جدید در مراکز درمانی مختص کرونا در فارس بستری شده‌اند و آمار کل بیماران بستری در این استان به ۱۲۸۰ نفر افزایش داشته که از این تعداد، ۱۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این آمارها حاکیست که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۶۰۱ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۵۲ هزار و ۹۴۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۹۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۸۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۵ هزار و ۶۲۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۸۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha