• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041409408
  • خبرنگار : 50976

یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

حضور حداکثری و انتخاب اصلح؛ زمینه‌ساز ایرانی مستقل و خودکفا

حضور حداکثری و انتخاب اصلح؛ زمینه‌ساز ایرانی مستقل و خودکفا

ایسنا/فارس استاد علوم سیاسی دانشگاه‌ پیام نور شیراز از اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح سخن گفت و این دو مسئله را زمینه‌ساز ظهور ایرانی مستقل، خودکفا و قوی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی دانست.

خسرو شمسایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، نه تنها مقوم و بهادهنده به‌ مشروعیت نظام است بلکه نشان از اعتماد مردم به نظام سیاسی خود دارد، علاوه‌براین زمینه‌ساز ظهور ایرانی مستقل، خودکفا و قوی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود: همین امر موجبات نگرانی دشمنان ایران، اسلام و انقلاب را فراهم کرده است تا با تمام توش و توان خود، به شیوه یک جنگ ترکیبی تمام عیار تلاش کنند تا مردم را ناامید کرده و از حضور در پای صندوق‌های رأی منصرف کنند.

شمسایی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب اجتماعی است، بیان کرد: آن‌چه مسلم است، انقلاب اسلامی یک انقلاب بزرگ اجتماعی است که مردم در کنار مکتب و رهبری، یک رکن مهم در کشور به شمار می‌روند. مردمی که بیش از ۴۰ سال در تمام مراحل و شرایط پای عهد و پیمانی که با خدا و امامین انقلاب بستند، ایستاده‌اند و همین امر یکی از دلایل اساسی ناکام ماندن نظام سلطه، در متوقف کردن حرکت رو به جلو و تمدن‌ساز انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در در انتخابات پیش رو گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی باید همان‌طور که در تمام مراحل، همچون مرحله مبارزه با طاغوت، مرحله تأسیس نظام اسلامی و همچنین در فرایند مشارکت در اداره امور در صف اول مبارزه ایستادند، هم اینک خود را موظف بدانند تا این بار امانت یعنی نظام جمهوری اسلامی را به صاحب شایسته و اصلح آن تحویل دهند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه پیام نور شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای انتخاب فرد اصلح، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای یک رئیس جمهور اصلح چند ویژگی نام می‌برند که اولین آن دیندار بودن است. مطمئناً منظور ایشان از دین، اسلام ناب مورد اشاره امامین انقلاب است، یعنی اسلامی که رویکرد جهادی دارد و پیروان آن همواره خود را در مقابل خداوند و مردم پاسخگو می‌دانند. بدیهی است که در گفتمان‌های دیگر مثل اسلام رحمانی یا اسلام تکفیری و در یک کلام اسلام آمریکایی چنین ظرفیتی وجود ندارد.

 وی ادامه داد: دومین ویژگی یک رئیس جمهور شایسته این است که به استقلال و خودکفایی کشور اعتقاد قلبی داشته باشد و به تعبیر امروزی، نگاه و امید به خدا و سپس مردم داشته باشد.

شمسایی با بیان سومین ویژگی فرد اصلح گفت: فرد اصلح شخصی است که مصالح و منافع ملی را بر منافع فردی، قومی و جناحی ترجیح دهد و دغدغه او همواره شایسته سالاری باشد و به خاطر جذب چند رأی از احساسات قومی یا مذهبی افراد و طوایف استفاده ابزاری کند، یا برای رسیدن به هدف با اقوام و مذاهب خاص معامله کند.

وی تصریح کرد: چهارمین ویژگی یک شخص اصلح این است که اهل مبارزه با فساد باشد و در واقع زمینه‌های فساد را از بین ببرد تا دیگر شاهد وقوع خساراتی مثل برجام، قرارداد کرسنت، خاوری و صندوق فرهنگیان نباشیم.

شمسایی بیان کرد: عقل و شرع حکم می‌کند که نگذاریم زحمات دولت شهید رئیسی نیمه کاره رها شود. باید توجه مردم و رئیس جمهور آینده را به این واقعیت تلخ جلب کنیم که دولت دوازدهم در حساس‌ترین شرایط حداقل ۸ سال از فرصت‌های طلایی این ملت را که می‌توانست صرف خدمت کند، بر باد فنا داد و اگر دولت چهاردهم بخواهد سه سال پر زحمت دولت سیزدهم، یعنی دولت شهید رئیسی را نادیده بگیرد، به این معناست که می‌خواهد در چهار سال آینده راه دولت دوازدهم را ادامه دهد و فرصت‌ها را با ضریب بالاتری از بین ببرد.

وی در پایان اظهار کرد: ‌توجه مردم را به این عبارت حکیمانه جلب می‌کنم که آزموده را آزمودن خطاست. امروز اگر لجبازی‌ها و انتقام‌گیری‌ها را کنار بگذاریم، نقشه تمام افراد و جریان‌های سیاسی برای همگان برملا شده و ماهیت آن‌ها مشخص و آشکار می‌شود. لذا امروز شناسایی و انتخاب اصلح به مراتب آسان‌تر از قبل است. فراموش نکنیم که ما در قبال رای خود مسئول هستیم و باید بتوانیم فردا در پیشگاه تاریخ و از همه مهم‌تر در پیشگاه خداوند از حقانیت آن دفاع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha