• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400111915289
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

۱۵۳۲ فضای آموزشی سیستم گرمایشی در لرستان غیراستاندارد هستند

۱۵۳۲ فضای آموزشی سیستم گرمایشی در لرستان غیراستاندارد هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۱۵۳۲ فضای آموزشی سیستم گرمایشی در استان غیراستاندارد هستند.

امیر غفوری نژاد در مراسم افتتاح ۱۰۷ واحد آموزشی توسط اداره‌کل نوسازی مدارس لرستان که امروز ۱۹ بهمن‌ماه برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر با اشاره به عملکرد این اداره‌کل اظهار کرد: برای ایجاد عدالت آموزشی در استان در سالی که گذشت با تمام تنگناهای اقتصادی و با کمک خیرین و اعتبارات دولتی توانسته‌ایم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ به بعد در راستای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی که ۱۸۴۱ فضای آموزشی در قالب ۳۷۰۱ کلاس درس را توانسته‌ایم با همکاری آموزش‌وپرورش زمینه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی برای دانش آموزان مهیا کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۳۲ فضای آموزشی در قالب ۲۸۰۱ کلاس درس سیستم گرمایشی در استان غیراستاندارد هستند.

غفوری نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۶ فضای آموزشی در دست‌ساخت در قالب ۶۷۸ کلاس درس با اعتبار اولیه برای فضای آموزشی ۳۳۰ میلیارد تومان با کمک و مساعدت مسئولین و خیرین وجود دارد که در فرصت محدودی این فضای آموزشی را تحویل دانش آموزان خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین ساخته شده که جا دارد از خیرین مدرسه‌ساز استان و نوسازی مدارس که دوشادوش اعتبارات دولتی ما را در راستای عدالت اجتماعی برای دانش آموزان کمک کرده‌اند تقدیر و تشکر کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: امروز برای فضای آموزشی ۶ کلاسه که با مشارکت خیر گرانقدر میرسالاری احداث شده که این فضا با زیربنای بیش از ۹۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

غفوری نژاد با اشاره به دهه فجر سال جاری ادامه داد: در دهه فجر امسال با کمک همکاران پرتلاش استان ۳۳ فضای آموزشی در قالب بیش از ۹ کلاس درس با زیربنای ۹۵۵۳ مترمربع تحویل دانش آموزان قرار گرفته که برای آن اعتباری بالغ‌بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از تعداد ۳۳ فضای آموزشی در استان ۱۰ فضای آموزشی به‌صورت خیرساز در قالب ۲۴ کلاس درس با اعتبار ۹ میلیارد تومان تحویل دانش آموزان شده و مابقی فضای آموزشی با مشارکت خیرین احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: در سال جاری با تمام تنگناهای اقتصادی با مشارکت خیرین ۱۰۷ واحد آموزشی ورزشی و تربیتی در قالب ۳۲۸ کلاس درس تحویل دانش آموزان شده است.

غفوری نژاد اضافه کرد: هر هفته در سال ۱۴۰۰ به‌صورت متوسط ۶.۸ کلاس درس یعنی روزی یک کلاس درس تحویل دانش آموزان شده و چیزی بیش از ۳۸ هزار مترمربع به زیربنای آموزشی استان اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰۷ فضای آموزشی تعداد ۴۶ فضای آموزشی در قالب ۱۴۰ کلاس درس با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در راستای کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان لرستان به نام شهدا مزین شده است.

سهرابی سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان نیز در این مراسم گفت: افتتاح مدرسه یعنی افتتاح شور نشاط توسعه و پیشرفت تعالی در کشور یعنی برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در اقصا نقاط کشور یعنی زمینه‌سازی برای ثبات و امنیت کشور و توسعه همه‌جانبه است.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مدارس دولتی نسبت به‌پیش از انقلاب سه برابر شده‌اند و از ۱۲۷ مدرسه ۳۶۰۷ مدرسه دولتی رسیده است.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان بیان کرد: نرخ باسوادی از ۴۴ درصد به ۹۴.۹ درصد و نسبت عدالت جنسیتی از ۳۸ درصد به ۴۹.۵ درصد رسیده و این‌ها همه از برکات مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه به امر مدرسه‌سازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha