• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400111007053
  • خبرنگار : 50163

طلاق از عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی ابهر

طلاق از عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی ابهر

ایسنا/زنجان رئیس دادگستری ابهر گفت: طلاق از عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی این شهرستان است.

غلام‌رضا رستم‌خانی صبح امروز (۱۰ بهمن‌ماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابهر، مسئله طلاق را یکی از معضلات عمده در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شاهد وجود پرونده‌های متعدد در این زمینه در داگستری ابهر هستیم اما با این وجود همه تلاش‌های‌مان بر این است که زوجین از طلاق منصرف شوند.

وی با بیان اینکه به نسبت جمعیت این شهرستان پرونده‌های طلاق در ابهر آمار بالایی دارد، اضافه کرد: یکی از تبعات اصلی طلاق، وجود فرزندانی است که زندگی آنان پس از این موضوع دچار آسیب می‌شود تا جایی که بی‌توجهی خانواده‌ها به ویژه پس از طلاق نسبت به تربیت فرزندان اثرات سوئی در جامعه به دنبال دارد.

این مسئول در ادامه مصرف بالای سیگار و رواج مصرف مشروبات الکی به ویژه در زنان را از جمله مشکلات عمده فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: در بحث خانواده باید به این مشکلات منطقه توجه ویژه‌ای کرد که این در بیشتر مواقع این مسائل منجر به طلاق نیز می‌شود.

وی بیکاری و اعتیاد را نیز از دیگر مشکلات عمده فرهنگی شهرستان برشمرده و با بیان اینکه این موارد نیز هر یک به سهم خود گاهاً منجر به طلاق می‌شود، عنوان کرد: توجه به موضوعات فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف راهکاری مناسب در حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

امام جمعه ابهر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نقش راهبردی شورای فرهنگ عمومی در مسائل فرهنگی و تعهد اعضای این شورا در قبال مصوبات، گفت: اعضای شورا تعهد اخلاقی برای اجرایی کردن مصوبات دارند و ملزم هستند مشکلات و مسائل فرهنگی که بر اساس نظرات و پیشنهادات به صورت مصوبه مطرح می‌شود، از سال ۱۴۰۱ به صورت عملیاتی پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور، موازی‌کاری را آفت انجام فعالیت‌های فرهنکی برشمرد و متذکر شد: موازی‌کاری فرهنگی بین دستگاه‌ها را می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم به همکاری تبدیل کرد که این موضوع در نهایت به سود حوزه فرهنگ ابهر تمام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از مهم‌ترین مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان ابهر که در این جلسه عنوان شد می‌توان به مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی، مشکلات ازدواج جوانان و آسیب‌های طلاق، مشکلات اعتیاد در منطقه و پایین آمدن سن اعتیاد به ویژه در بین خانم‌ها، کم‌رنگ شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی با افزایش نفوذ فرهنگ غربی، مشکلات بدحجابی و سگ‌گردانی و قانون‌گریزی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha