• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403040704315
  • خبرنگار : 71658

افزایش جرائم مربوط بە مواد مخدر در آلمان

افزایش جرائم مربوط بە مواد مخدر در آلمان

بر اساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال آلمان، جرائم مربوط بە تجارت و مصرف مواد مخدر طی سال ٢٠٢٣ در این کشور افزایش پیدا کردە است. در این میان آمارهای مربوط بە قاچاق مواد مخدر کوکائین چشمگیر بودە است.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهند کە در سال‌های گذشتە جرائم مربوط بە مواد مخدر در آلمان بە طور مداوم در حال افرایش بودەاند. بر اساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) پلیس این کشور در سال ٢٠٢٣ میلادی ۳۴۶ هزار و ۸۷۷ جرم مربوط بە مواد مخدر را در این کشور ثبت کردە است کە نسبت بە سال پیش از آن ١.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پلیس جنایی آلمان در این رابطه گزارشی منتشر کردە کە نشان می‌دهد، جرائم مربوط بە تجارت و قاچاق مواد مخدر شش درصد و جرائم مربوط بە مصرف یک درصد افزایش داشتەاند. این میزان در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

علت افزایش آمار چیست؟

«نانسی فیزر»، وزیر کشور آلمان در واکنش بە انتشار این گزارش تحقیقات و تحت تعقیب قرار دادن موفق مجرمان را دلیل اصلی افزایش این آمار دانستە است.

او در این‌بارە گفتە است: ما به این رویکرد سختگیرانه علیه کارتل‌های مواد مخدر ادامه خواهیم داد.

او همچنین «سیل ورود کوکائین بە اروپا» را نگران‌کننده توصیف کردە و گفتە کە این مسئلە میلیاردها سود برای کارتل‌های بین‌المللی مواد مخدر در پی دارد.

به گزارش دویچه وله، بر اساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال آلمان جرائم مربوط بە ماده مخدر «حشیش» دو سوم و بیشترین نسبت جرائم مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

بە گزارش پلیس جنایی آلمان، در سال ٢٠٢٣ در کل ٢٠ تن و ٩٠٠ کیلو ماری‌جوانا، ٣ تن و ٧٠٠ کیلو حشیش در آلمان کشف و ضبط شدە است.

در همین حال، میزان مصرف و قاچاق مخدرهای صنعتی نیز کماکان بالا بودە است. در سال ٢٠٢٣ حدود دو تن مادە مخدر آمفتامین و بیش از یک تن قرص اکستازی در آلمان کشف و ضبط شدەاند.

در گزارش اداره پلیس جنایی آلمان تاکید شدە کە استفادە از سرویس‌های پیام‌رسان برای قاچاق و فروش مواد مخدر بە شدت افزایش یافتە است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha