• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400110402762
  • خبرنگار : 50088

تایباد خواستگاه کُشتی است ولی خانه کشتی ندارد

تایباد خواستگاه کُشتی است ولی خانه کشتی ندارد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات کشتی تایباد گفت: تنها خانه کشتی که نیاز اساسی کشتی‌گیران این شهرستان مرزی است، مدت ۱۰ سال برای تکمیل شدن منتظر تامین اعتبار است.

رجب سالاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود اینکه تایباد خواستگاه کشتی است و جوانان این دیار استعداد و توان بالقوه‌ای در این رشته مهیج و پهلوانانه دارند اما مسئولان به این رشته ورزشی بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات مورد نیاز کشتی در تایباد افزود: اولین نیاز کشتی‌گیران خانه کشتی است که به دلیل عدم تامین بودجه مدت ۱۰ سال نیمه‌تمام باقی مانده و مسئولان زیادی تاکنون به این شهرستان مرزی سفر و از ساختمان نیمه‌ساز بازدید کرده و قول مساعدت داده‌اند که تا این لحظه هیچکدام محقق نشده است.

سالاری بیان کرد: شهرستان تایباد با ۱۶۰ نفر کشتی‌گیر تنها یک سالن کشتی دارد که به دلیل کمبود فضا، کشتی‌گیران مجبور به تمرین در شیفت‌های محدود هستند و همین موضوع تمرین‌ها را کاهش داده است. کمبود تشک و رویه تشک مخصوص کشتی، نداشتن وسایل بدنسازی و وسایل گرمایشی از دیگر معضلات تجهیزات مورد نیاز برای تمرین و مسابقات داخلی کشتی در این شهرستان است.

هیات کشتی از سال ۱۳۵۶ در تایباد فعالیت دارد

رییس هیات کشتی تایباد خاطرنشان کرد: هیات کشتی در این شهرستان ۴۴ سال قدمت دارد و اولین بار در سال ۱۳۵۶ توسط پهلوانان کشتی حمید بهرامی و اسماعیل ترابی در این خطه مرزی فعال شد و تاکنون با همه بی‌مهری‌ها و کمبودها قهرمانان زیادی در رده‌های مختلف سنی پرورش داده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۵۸ تنها یک هیات رییسه کشتی در استان خراسان بزرگ فعال بود و حمید بهرامی نماینده ورزشکاران تایباد یکی از اعضای اصلی این شاکله بود.

سالاری اظهار کرد: اکنون ۱۶۰ کشتی‌گیر در رده‌های سنی پهلوانک‌ها، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هشت مربی فعال در یک سالن کشتی تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر از متولدین ۱۳۸۷ الی ۱۳۹۰ در رده سنی پهلوانک‌ها(خردسالان)، ۴۰ نفر از متولدین ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۷ در رده سنی نونهالان، ۵۰ نفر از متولدین ۱۳۸۳ الی ۱۳۸۵ در رده سنی نوجوانان، ۲۰ نفر متولدین ۱۳۸۰ الی ۱۳۸۳ در رده سنی جوانان و ۲۰ نفر متولدین زیر ۱۳۸۰ در رده سنی بزرگسالان به تمرین کشتی در این شهرستان مشغول هستند.

سالاری با اشاره به قهرمانان کشتی در این شهرستان گفت: تا کنون ۲۰ کشتی‌گیر از تایباد به مسابقات اعزام شده و مقام‌های قهرمانی آسیا، جهانی کودک، بزرگسالان کشور، نوجوانان جهان، نوجوانان آسیا، جام بین‌الملل یادگار امام(ره)، ساحلی جهان، کشتی آزاد بسیج کشور، نایب قهرمانی کشتی فرنگی ایران و... را کسب کرده و برای این منطقه محروم مرزی افتخار آفریدند.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون با وجود ویروس کرونا و تعطیلی‌های مکرر یک نفر از کشتی‌گیران تایبادی موفق به کسب مقام برون‌مرزی، ۱۰ نفر موفق به کسب مقام کشوری و ۱۷ نفر موفق به دریافت مقام استانی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha