• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400102216130
  • خبرنگار : 71560

با تصویب مجلس

وزارت نیرو مکلف به انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان شد

وزارت نیرو مکلف به انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کردند تا زمینه سرمایه‌گذاری برای برداشت آب، نمک‌ زدایی و انتقال آب از دریای عمان با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را بررسی کرده و ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این طرح: متن ذیل به عنوان بند خ به ماده ۲ قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ الحاق می‌گردد:

خ- وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان معاونت علمی ریاست جمهوری مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمکها و فلزات بازمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان) را فراهم نماید. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران کمبود مصارف آب شرب شهری و روستایی که از منابع محلی قابل تأمین نمی‌باشد، در چارچوب ماده (۲۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ مصوب ۱۳۹۳/۱۲/۴، از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۹:۵۸

بااین وضع بارندگی خیلی زود باید برای تمام ایران اب شیرین کن بزاریم چرادولت اب خوراکی را از اب غیر خوراکی در منازل جدا نمیگند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۱:۱۰

باشه میگم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۱:۱۸

بسیار بسیار کار نیکو و پسندیده ای است،انشاالله بزودی مراحل مقدماتی کار فراهم بشه ، در خصوص تامین مالی پروژه هم می تونن با اخذ مالیات از شرکت های زیر مجموعه بنیادهایی مثل مستضعفان، برکت ،بنیادشهید و ...مشکل حل خواهدشد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۳ ۱۸:۳۸

انشالله زودتر اجرا بشه که زمین ها آب بخورن