• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400101309607
  • خبرنگار : 50180

محبوب‌ترین سردار ایرانی

محبوب‌ترین سردار ایرانی

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی محبوب ترین سردار ایرانی است، گفت: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب اسلام بود که برای اقتدار و سربلندی ایران اسلامی تلاش‌های فراوان کرد و با شهادتش نزد جهانیان محبوب‌تر شد.

سردار ناصر باباخانی امروز(13 دی) در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمتنی و نواختن زنگ جهانی مقاومت در دبستان قائم شهر کرمانشاه، افزود: شهید سلیمانی محبوب ترین و مقتدرترین سردار ایرانی است که در جریان سالهای دفاع مقدس خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب کرد و در اکثر عملیات های دوران دفاع مقدس پیشقدم و پیشرو بود.

باباخانی ادامه داد: هرجا جبهه سختی بود حاج قاسم به میدان مبارزه می رفت و در عملیات های بزرگ حضور فعال داشت. این فرمانده دلاور در مقابله با گروه های ضدانقلاب و داعش و جنگ 33 روزه لبنان و اسراییل حضور تاثیرگذاری داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه حاج قاسم بحران‌های منطقه را  با تدبیر حل می کرد، گفت: در جریان درگیری های سوریه و عراق در لحظاتی که داعش از سوریه به عراق رفته و در پی گرفتن اربیل بود، به اذعان مسئولین وقت عراق که به هر جا برای حمایت زنگ زده بودند، جواب رد شنیده بودند، حاج قاسم به مسئولین عراقی وعده حمایت داده و از آنها خواسته بود تا اذان صبح منطقه را حفظ کنند. داعشی ها هم به محض اینکه متوجه شده بودند، حاج قاسم در راه است، از منطقه فرار کرده و این فرار اقتدار حاج قاسم این فرمانده مقتدر ایرانی را به همگان نشان می دهد.

محبوب‌ترین سردار ایرانی

باباخانی با بیان اینکه داعش به اذعان سردمداران آمریکایی برای حمله به مرزهای ایران شکل گرفته بود، گفت: داعش و داعشی ها تا نزدیکی های مرزها و حتی به داخل کشور هم آمده بودند و حتی  در مجلس و حرم امام(ره) عملیات هم کردند، اما در نهایت با مجاهدت های این فرمانده پرافتخار محکوم به نیستی شده و منطقه از لوس وجودشان پاک شد.

وی در ادامه امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: به برکت خون سردارترین سردار ایرانی و دیگر شهدا، داعش و هیچ دشمن دیگری جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارد.

باباخانی از سردار سلیمانی به عنوان فرماندهی مقتدر و با صلابت در نبرد با دشمن چه در دوران دفاع مقدس و چه در مبارزه با داعش و داعشیان و دیگر صحنه های حساس مقابله با دشمنان یاد کرد و افزود: ایشان در عین اقتدار در مقابله با دشمنان، در برخورد با رزمندگان، خانواده های شهدا و دیگر اقشار رئوف و متواضع و فرمانده ای بی نظیر بود.

باباخانی مهربانی را از ویژگی های برجسته حاج قاسم در برخورد با فرزندان شهدا برشمرد و گفت: ایشان به خانه های شهدا می رفت و فرزندان شهدا را پدرگونه به آغوش می کشید. فرزندان شهدا ایشان را عمو خطاب می کردند و این نشان از مردمداری حاج قاسم دارد.

وی سپس با اشاره به دیپلماسی قوی حاج قاسم، گفت: حاج قاسم در یک دیدار دو ساعته پوتین را قانع کرده بود وارد جنگ با داعش در سوریه شود. مگر دیپلماسی بالاتر از این داریم؟ 

وی با بیان اینکه حاج قاسم همواره خود را سرباز امام(ره) و رهبری می دید، گفت: حاج قاسم مرد عمل بود و در عمل سرباز واقعی اسلام و انقلاب بود.

باباخانی ادامه داد: حاج قاسم ولایتمدار و تابع محض ولایت بود که در وصیتنامه خود نیز علما، سیاسیون، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم را به زندگی کردن حول محور ولایت ترغیب کرده اند.

باباخانی ساده زیستی را از ویژگی های پررنگ شخصیتی حاج قاسم برشمرد و گفت: این فرمانده اسطوره ای همچون یک رزمنده ساده و بدون تشریفات در هر نقطه‌ای که لازم می شد حضور پیدا می کرد و به مقابله با دشمنان می پرداخت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم چهار دهه از عمر مبارک خویش را صرف مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب کرد، تاکید کرد: حاج قاسم فرماندهی دوراندیش و متفکر خصوصا در بعد نظامی بود که ایران اسلامی را همچون حرمی می دانست که باید از آن حراست می کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه سپس از حاج قاسم به عنوان پرورش یافته مکتب اسلام و امام راحل(ره) یاد کرد و افزود: عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت خصوصا حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) از ویژگی های بارز شخصیتی سردار سلیمانی بود، به نحوی که هر جا نامی از اهل بیت(ع) برده می شد ایشان به پهنای صورت اشک می ریخت و این نشان از ادب، اخلاص و ولایتمداری این شهید والامقام دارد.

 باباخانی عشق به مردم فارغ از مذهب و ملیت و نژاد و...را از ویژگی های برجسته شخصیتی سردار سلیمانی برشمرد و افزود: برای حاج قاسم شیعه و سنی و ایرانی و افغانی و لبنانی فرقی با هم نداشتند و به همین دلیل هم نزد جهانیان محبوب شد.

باباخانی سپس با بیان اینکه سردار سلیمانی شیفته شهادت بود، گفت: حاج قاسم سالها بود که شهادت را انتظار می کشید و گواه این مدعا اینکه صدها بارخود را در معرض شهادت قرار می داد. چندین بار هم در دوران جنگ تحمیلی تا مرز شهادت مجروح شد.

وی افزود: حاج قاسم فرماندهی شجاع و نترس بود و در مدت کوتاهی که در عراق افتخار همراهی با ایشان را داشتم به عینه شجاعت شهید سلیمانی را در عملیاتها دیدم و این شجاعت نشان از اشتیاق ایشان به شهادت داشت.

باباخانی با اشاره به نقشه دشمنان برای به شهادت رساندن حاج قاسم در نیمه شب 13 دی سال 1398، گفت: حاج قاسم به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسید. 

وی اشاره ای هم به وصیت نامه این شهید والامقام داشت و گفت: ایشان در حالی که پرافتخارترین سردار ایرانی است، در وصیت نامه خود خواسته بود که بر سنگ مزارش تنها به نوشتن واژه سرباز اکتفا کنند و همینگونه هم شد.

محبوب‌ترین سردار ایرانی


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه شهادت محبوبیت حاج قاسم را نزد مردم بیشتر کرد، گفت: حیف بود سردار بزرگی مثل حاج قاسم به عنوان محبوب ترین سردار ایرانی به دست یک داعشی شهید شود و شهادت ایشان به دست ابرقدرت دنیا افتخار بزرگی برای ایرانیان است.

وی با تاکید بر اینکه شهادت مقام حاج قاسم این سردار محبوب ایرانی را نزد ایرانیان بالا برد و ایشان را به یک چهره بین المللی تبدیل کرد، ادامه داد: امروز نام شهید سلیمانی بیش از نام سردار سلیمانی دشمنان اسلام و انقلاب را به واهمه می اندازد.

باباخانی با بیان اینکه امروز جهانیان سردار سلیمانی را می شناسند، گفت: سردار سلیمانی نه فقط در کشورهای جبهه مقاومت بلکه در همه کشورهای دنیا شناخته شده است و مکتب سلیمانی این فرمانده لایق ایرانی در جای جای دنیا در حال انتشار است.

وی با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم باید حفظ شود، گفت: این مکتب باید در مدارس و مراکز آموزش عالی تدریس شود و موضوع رساله ها و پایان نامه های دانشگاهی شده تا برای آیندگان ماندگار شود.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha