• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400101309535
  • خبرنگار : 50416

اعضای شورای شهر ملایر زودتر تخلفات ساختمانی را بررسی کنند

اعضای شورای شهر ملایر زودتر تخلفات ساختمانی را بررسی کنند

ایسنا/همدان دادستان عمومی و انقلاب ملایر بررسی هرچه سریع‌تر تخلفات ساختمانی توسط اعضای شورای شهر ملایر را خواستار شد و مطرح کرد: عدم بررسی مشکلات ساخت و ساز، کنترل بر این حوزه را از بین می برد.

مسلم سلگی روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در جلسه توجیهی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاران با اعضای شورای تامین شهرستان ملایر، آگاه سازی مردم درباره محدوده‌های موقوفه در بخش‌ها و یا روستاها و ارائه صورت حساب ماهانه برای جلوگیری از سوء استفاده مالی را از وظایف شوراها برشمرد و گفت: مصوبات شوراهای شهر و روستا باید به امضای تمامی اعضای شورا برسد.

وی تصرف غیر قانونی در اموال دولت و جعل را از جمله جرم‌هایی برشمرد که ممکن است در این حوزه اتفاق بیفتد و افزود: هیچ یک از اعضای شوراها حق ندارند به جای عضو دیگری حتی با اجازه او مصوبه‌ای را در شورا امضا کنند چراکه در این صورت مرتکب جرم جعل می‌شوند.

سلگی خواستار بررسی هر چه سریع تر تخلفات ساختمانی توسط اعضای شورای شهر ملایر شد و مطرح کرد: این تخلفات باید هر چه سریعتر بررسی شود چرا که عدم بررسی مشکلات ساخت و ساز، کنترل بر این حوزه را از بین می برد.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر با تاکید بر عدم اعمال تخفیفات در حوزه ساخت و ساز، خاطرنشان کرد: برای بخش هایی که باید به شهر ملحق شود، برخورد با همه به یک نحو باید باشد.

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان ملایر با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی تحولی در دنیا به وجود آورد، گفت: این تحول، عزت، غربت و پیروزی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

سعید احمدی فر شهادت این سردار بزرگ را با وجود همه ی سختی‌هایش، مایه افتخار نظام دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران خروجی‌های بسیاری مانند سردار سلیمانی خواهد داشت.

احمدی فر خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اعمال مدیریت شما از طریق انتخاب مدیرانی همچون دهیاری‌ها و یا شهرداران است پس نظارت های شما باید راهبردی، دائمی و  به‌روز باشد.

وی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را بازوانی توانمند برای دستگاه های نظارتی دانست و خاطرنشان کرد: مردم به واسطه شما بر کار مدیران نظارت می کنند و هر یک از شما پس از انتخاب یک مدیر، از منتخب خود مطالباتی دارید.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر ادامه داد: پیگیری درخواست ایجاد دادگاه بخش ها توسط شهرداران و اعضای شورای شهر آن بخش، مصداق بارز مردم سالاری دینی است.

احمدی فر با تاکید بر ضرورت مطالعه و تسلط اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر قوانین حوزه‌ی کاری خود، یادآور شد: ما از صدور حکم کیفری برای هیچ مدیری خوشحال نمی‌شویم اما وظیفه داریم از جنبه خصوصی و عمومی به این پرونده ها رسیدگی کنیم.

مهر شورا نباید برای معاملات ملکی استفاده شود

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت آبی کرونایی شهرستان ملایر، خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی برای رسیدن به وضعیت سفید شد و گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در ادوار گذشته برای برخی اعضای شورای شهر یا روستاها، ضروری است که با برخی موارد قانونی آشنا شوند.

حسین فارسی افزود: مصوبات اعضای شوراهای اسلامی شهر یا روستا ها نباید بر خلاف قانون باشد که در این صورت مشکلات قضایی برای آن ها به دنبال خواهد داشت.

فارسی یادآور شد: به هیچ عنوان مهر شورا نباید برای معاملات ملکی استفاده شود یعنی اعضای شوراهای شهر و روستا در جایگاه حقوقی خود نباید معامله ای را تایید کنند.

افزایش ۲۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملایر نیز در این جلسه خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و یا قاچاق کالا را از جمله تهدیدات امنیتی دانست و اظهار کرد: استعمال مواد مخدر با ایجاد اختلال در روح و روان فرد، انگیزه و اراده او را از بین می‌برد و عامل اختلافات اجتماعی و خانوادگی بسیاری است.

سرهنگ احمد ساکی با اشاره به کشت ماده مخدر گل در اماکن متروکه مانند مزارع ذرت یا آفتابگردان، گفت: ضروری است اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها هر گونه اطلاعاتی درباره کاشت انواع مواد مخدر را به عوامل نیروی انتظامی گزارش کنند.

ساکی از افزایش ۲۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در صورت ایجاد کانال یا گروه در شبکه های مجازی برای اهالی یک روستا، خودسرانه عمل نکنید و با پلیس فتا و دیگر ادارات ذیربط هماهنگی لازم را داشته باشید.

وی همچنین خواستار میانجی گری اعضای شوراهای روستاها برای حل اختلافات خانوادگی و ملکی قبل از ورود نیروی انتظامی و همکاری برای شناسایی افراد مشکوک در حوزه سرقت احشام، سرقت سیم برق، سرقت خانه باغ ها و یا سرقت مخازن آب شد.

معاون اداری و پشتیبانی سپاه ناحیه ملایر نیز با بیان اینکه باید مولفه های مدیریتی خود را به مکتب سردار سلیمانی نزدیک کنیم، تصریح کرد: ولایت مداری و ولایت یاری، اتکا به ذات ربوبیت و معنویت، تواضع و اخلاص از ویژگی های بارز سردار سلیمانی بود.

سرهنگ رضا پیرحیاتی ادامه داد: سردار سلیمانی با همه عزتی که داشت، خم می شد و بر کفش های غبارآلود مادر یک شهید بوسه می زد.

پیرحیاتی شهادت طلبی را از دیگر ویژگی های مهم شهید سلیمانی برشمرد و گفت: ایشان مدیریت جهادی داشت یعنی خود را وقف کار کرده بود.

وی یادآور شد: تمامی رده های بسیج و حوزه های مقاومت در بخش ها و روستاها آماده همکاری با اعضای شوراها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha