• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403040804970
  • خبرنگار : 71506

تقوی: نزول والیبال از چند سال پیش شروع شد/ بعد از المپیک سرمربی تراز اول خارجی می‌آوریم

تقوی: نزول والیبال از چند سال پیش شروع شد/ بعد از المپیک سرمربی تراز اول خارجی می‌آوریم

رییس فدراسیون والیبال تاکید کرد که «هدف فدراسیون والیبال این است که بلافاصله بعد از المپیک یک سرمربی تراز اول خارجی را به خدمت بگیرد.»

به گزارش ایسنا، سید میلاد تقوی، رییس فدراسیون والیبال در حاشیه حضور جامعه ورزش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خوشحالم که توانستیم در کنار ورزشکاران پای صندوق رای حضور داشته باشیم. نخبه‌های ورزشی و مردم نشان داده‌اند علی رغم همه تبلیغات برای ترویج ناامیدی در جامعه در زمان تصمیم‌گیری‌های سخت همیشه تصمیم درست را می‌گیرند. امیدوارم این حضور به انتخاب اصلح منجر شود. با این مشکلات و دغدغه‌ها و گرفتاری‌هایی که مردم دارند وظیفه رییس جمهور بعدی بسیار سخت خواهد بود. امیدوارم گوشه‌ای از مشکلات مردم را بتواند رفع کند و برای مردم و جامعه ورزش ایجاد امید داشته باشد.

رییس فدراسیون والیبال در ادامه درباره نتایج بسیار ضعیف تیم ملی والیبال، خاطرنشان کرد: والیبال نتیجه دلخواه مردم را به دست نیاورد اما این مربوط به سه ماهی که ما آمدیم یا یک سال گذشته نیست. روند نزولی والیبال را در چند سال گذشته شاهد بودیم و جانشین پروری آنطور که باید اتفاق نیفتاد. امروز این پتانسیل بالقوه وجود دارد اما برنامه ریزی دقیق برای بالفعل کردن آن نیاز است.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم در عرض شش ماه یا یک سال این کار را انجام دهیم‌. شاید چند سال طول بکشد یا چند دهه برای یک کشور طول بکشد تا یک نخبه ورزشی مثل سعید معروف پرورش یابد. تمام تلاش ما این است که روند نزولی تیم ملی در یک سال گذشته را با حضور یک مربی خوب و یک تیم ملی ب به روند صعودی تبدیل کنیم.

تقوی درباره حواشی مختلف والیبال گفت: والیبال که حاشیه زیاد دارد بگویید کدام را توضیح بدهم!

رییس فدراسیون والیبال، درباره بازداشت نایب رییس فدراسیون والیبال در فرودگاه دوبی گفت: قبلا توضیح داده بودم. سرپرست تیم ملی نایب رییس فدراسیون بود. ایشان ضمانتی را برای وامی کرده بود که آن طرف پرداخت نکرده بود. ایشان بدون اطلاع از این مساله در فرودگاه دوبی دچار مشکل شد. الان هم درگیر مسائل حقوقی است تا ثابت کند ضمانت به آن شکلی که گفته می‌شد اجرا شده یا نه. مساله کاملا شخصی است و ربطی به والیبال ندارد. نایب رییس در تمام فدراسیون‌ها دائمی نیست و موقت است. امیدواریم به عنوان یک انسان و دوست و همکار مشکلش حل شود و زودتر نزد خانواده‌اش بازگردد.

وی درباره عملکرد ناامیدکننده پائز و برکناری او خاطرنشان کرد: هنوز هم معتقدم که برآیند هفته سوم لیگ جهانی نشان داد که تصمیم به برکناری او درست بوده است. ما در ۲ هفته اول صد درصد باخت داشتیم اما در هفته سوم ۵۰ درصد بازی‌ها را بردیم. نمی‌گویم مقصر حتما ایشان بود اما شوک مثبتی بود.

وی درباره مشکل بر سر انتخاب دستیاران کادر فنی نیز گفت: ما کاملا قانونی انجام دادیم. ما قرارداد حقوقی بین المللی داریم اگر قدم اول را اجازه بدهیم کسی غیر قانونی بردارد باید تا انتها بدون قانون ادامه بدهیم. ما اگر اجازه می‌دادیم که پائز بدون قانون دستیاران خودش را انتخاب کند بعدا دوستان می گفتند چرا بر اساس قرارداد عمل نکردید؟ ما لیستی از مربیان را باید به او ارائه می‌کردیم و او موظف بود بر اساس این لیست انتخاب کند اما او کسی را که می‌خواست انتخاب کند خارج از لیست بود.

تقوی تصریح کرد: امروز نشان دادیم دستیار اولی که برای ایشان گذاشتیم قدرتمند بود و این بار سنگین را درهفته سوم مسابقات به دوش کشید. تمام تلاش ما این است که بهترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب کنیم. همانطور که مربی تیم ملی گفت ارتباط لازم بین مربی و کمک مربی و استفاده بهینه از کمک مربیان خارجی وجود نداشت.

رییس فدراسیون والیبال در پایان درباره برنامه فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: مذاکرات را از الان شروع کردیم و نگذاشتیم به بعد از المپیک‌ کشیده شود. امروز نگاه فدراسیون این است که بتوانیم از یک مربی خوب و تراز اول خارجی استفاده کنیم. فرصت خوبی هم داریم. بعد از المپیک خیلی از مربیان قراداد چهار ساله‌شان با تیم های ملی تمام می‌شود. به نظر من تنها چیزی که برای من خیلی اهمیت دارد این است که این فرصت را از دست ندهیم تا پایان سال یا سال بعد برای تیم ملی تصمیم بگیریم.قطعا به دنبال این هستیم بعد از المپیک در فرصت بسیار کوتاه سرمربی تیم ملی مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۹:۳۴

والیبال و فوتبال نیاز به مربی درجه یک خارجی فهیم دارند مثل کی روش

avatar
دیروز ۱۷:۱۰

اینها داستان است که می گویید تیم ملی والیبال پس از ولاسکو در حال نابودی است