• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400101208693
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس پلیس راهور استان؛

رشد ۲۱ درصدی مجروحان سوانح رانندگی در همدان

رشد ۲۱ درصدی مجروحان سوانح رانندگی در همدان
عکس تزیینی است

ایسنا/همدان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۱۸۵ نفر در معابر شهری بر اثر وقوع تصادف مجروح شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸۰ نفر معادل ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی فکری یکشنبه ۱۲ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان همدان با ۲۸ فوتی رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان دارد، سپس شهرستان ملایر با پنج فوتی در رتبه دوم قرار دارد، علاوه بر آن شمار فوتی ها در ۹ ماهه سالجاری در شهرستان همدان ۱۷ درصد و در ملایر ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: آمار متوفیان سوانح درون شهری در ۹ ماهه امسال در شهرستان بهار کاهشی بوده است و در شهرستان‌های نهاوند، کبودراهنگ و رزن تغییری نداشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان در رابطه با سهم کاربران در حوزه تصادفات درون شهری مطرح کرد: ۶۹ درصد متوفیان مربوط به عابران پیاده، ۲۴ درصد موتورسوار و هفت درصد نیز استفاده کنندگان از خودرو بودند، همچنین در بخش مجروحان ۴۶ درصد موتورسوار، ۳۱ درصد عابر پیاده و مابقی راننده و سرنشینان وسایل نقلیه هستند.

فکری در ادامه بیان کرد: بروز سوانح رانندگی درون شهری در ۹ ماه امسال موجب مرگ ۴۲ نفر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶  نفر و معادل ۱۷ درصد افزایش است.  

وی افزود: علت ۶۳ درصد سوانح فوتی، جرحی و خسارتی درون شهری استان بی توجهی به جلو هنگام رانندگی، ۲۴ درصد به دلیل رعایت نکردن حق تقدم، هفت درصد در نتیجه تجاوز از سرعت مطمئنه و ۶ درصد نیز به خاطر حرکت با دنده عقب بوده است.

فکری با اعلام اینکه ۳۱ تن از متوفیان سوانح درون شهری استان همدان مرد و ۱۱ نفر زن هستند، تصریح کرد: در بین مجروحان یک هزار و ۶۵۲  نفر آقا و  ۵۳۲  نفر زن بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری رانندگان بین ۲۵ تا ۳۴ سال بیشترین سهم را در بروز سوانح درون شهری داشته اند، همچنین کمترین سهم به دارندگان گواهینامه سنین ۱۸ تا ۲۴ سال تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد سوانح رانندگی استان همدان در زمان صاف بودن هوا بوده است، گفت: دو درصد هنگام ابری بودن هوا، یک درصد در هنگام بارندگی، ۳۰ درصد تصادفات در شب و تاریکی هوا و ۷۰ درصد نیز در زمان روشن بودن هوا رخ داده است.

فکری تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۴۷۹ دستگاه وسیله نقلیه شامل موتورسیکلت و خودرو جدید در ۹ ماهه امسال شماره گذاری و به ناوگان استان اضافه شده است اما متاسفانه فضای شهری و پارکینگ متناسب با آن افزایش نداشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان با اعلام اینکه ۷۵ هزار نفر برای دریافت گواهینامه به پلیس راهور مراجعه کرده اند، گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه برای ۲۵ هزار نفر گواهینامه جدید صادر شده است، علاوه بر این با در نظر گرفتن گواهینامه های تعویض شده و المثنی و ادوات کشاورزی در مجموع ۳۶ هزار و ۲۴۹ جلد گواهینامه صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه مطرح کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۱۵ هزار و ۳۸ مورد قبض جریمه صادر شده که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است و ۷۰ درصد برگه جریمه ها نیز مربوط به تخلف ساکن بوده است.

رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴ هزار و ۹۴۱ دستگاه وسیله نقلیه خرید و فروش و تعویض پلاک شده اند، افزود: همچنین ۱۶۴ دستگاه خودرو به دلیل ارتکاب همزمان دو تخلف حادثه ساز توقیف و راهی پارکینگ شده است و ۷۷ جلد گواهینامه نیز به علت رسیدن نمره منفی راننده به حدنصاب۳۰ نمره منفی جلب شده و راننده به مدت سه ماه از رانندگی محروم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha