• پنجشنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400100201116
  • خبرنگار : 50210

۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر کشور اضافه می شود

۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر کشور اضافه می شود

ایسنا/مرکزی وزیر نیرو گفت: برنامه ریزی شده است که امسال ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر کشور اضافه شود.

علی اکبر محرابیان دوم دیماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح اولین خط تولید سلول های خورشیدی در شرکت مانا انرژی پاک در شهرستان خمین، بیان کرد: بخش دانشی پروژه تولید سلول های خورشیدی در خمین به شکل عظیمی به ثمر نشسته که دستاوردی بزرگ برای کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در بحث برق حرارتی با سه مشکل سوخت، آب و آلودگی محیط زیست روبرو هستیم، افزود: برای حل این سه مشکل باید از انرژی تجدید پذیر استفاده کرد که کوچکترین آلایندگی برای محیط زیست ندارد و بین روش های مختلف نیز بهترین روش در ایران انرژی خورشیدی است چراکه پتانسیل بالایی در این حوزه در اختیار داریم.

محرابیان با بیان اینکه ایران سالانه به صورت متوسط ۳۰۰ روز آفتابی دارد، افزود: در کشورهایی که نصف این تعداد روز آفتابی را در اختیار دارند، راه اندازی این صنعت کاملا اقتصادی است و قطعا در ایران نیز می توان بهره برداری بالایی در این عرصه داشت.

وی تصریح کرد: حدودا بیش از ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز تولید انرژی در کشور وجود دارد و ۲۲ درصد تقاضای مصرف در تابستان امسال با خاموشی یا ایجاد محدودیت برای صنایع تحت مدیریت قرار گرفت و مسلما در این شرایط تولید با چالش روبرو شد.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه جهشی در حوزه انرژی های حرارتی، تجدیدپذیر و مدیریت مصرف که در دستور کار قرار دارد، گفت: در تابستان امسال مقرر شد که ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی تجدیدپذیر و بیش از ۶ هزار مگاوات در حوزه انرژی حرارتی به ظرفیت کشور اضافه شود، تا امروز طبق برنامه پیش رفته ایم و به نظر می رسد با افتتاح امروز می توان ظرفیت تولید در کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای این صنعت باید گام های بلندتری برداشت و از این مهم حمایت خواهیم کرد گفت: حتما با روش های مختلف حمایت می کنیم که این صنعت در کشور رشد بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، شرکت مانا انرژی پاک کار خود را از سال ۱۳۹۶ در شهرک صنعتی شهید سعیدی خمین آغاز کرد و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاوات ظرفیت تولید پنل های خورشیدی را دارد. در افق تعیین شده برای شرکت نیز سالانه تولید ۱۵۰۰ مگاوات انواع پنل خورشیدی و سلول های مرتبط پیش بینی شده است و ۶۵۰ نیروی شاغل در این شرکت نیز در این افق به بیش از سه هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha