• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400092217274
  • خبرنگار : 30054

چگونه تلویزیونی که خودبخود خاموش و روشن می شود را تعمیر کنیم؟

چگونه تلویزیونی که خودبخود خاموش و روشن می شود را تعمیر کنیم؟

خاموش و روشن شدن خودبخودی یکی از مشکلات رایج در برندهای مختلف تلویزیون است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام پاراتک، بنابراین افراد معمولا تلاش می‌کنند تا بهترین راه حل را برای این مشکل پیدا کنند. از آن جایی که برطرف نکردن این مسئله می تواند آسیب‌های جدی به تلویزیون شما وارد کند، پس بایستی در اسرع وقت به فکر تعمیر تلویزیون خود باشید.

چرا تلویزیون خود به خود خاموش و روشن می شود؟

برای رفع این مشکل، ابتدا چند مورد زیر را امتحان کنید:

۱. منبع برق تلویزیون را بررسی کنید

ابتدا تلویزیون خود را از برق بکشید. سیم برق تلویزیون را از جهت آسیب یا ساییدگی احتمالی بررسی کنید. اگر سیم آسیب دیده است، آن را تعویض کنید.

اگر سیم برق تلویزیون مشکلی ندارد، اتصال آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که سیم محکم به محل اتصال وصل شده است.

همچنین ممکن است اشکال از پریز برق باشد. سیم تلویزیون را به یک پریز دیگر وصل کرده و مشکل را بررسی کنید. ترجیحا پریزی را امتحان کنید که به لامپی وصل نباشد. همچنین ممکن است اتصالی مربوط به محافظ برق تلویزیون شما باشد. اگر محافظ برق دارید، سیم تلویزیون را از آن جدا کنید و مستقیما به پریز وصل کنید.

در صورتی که مشکل برطرف نشد، می توانید از خدمات paratek.ir در سراسر شهد مشهد استفاده نمایید.

۲. کنترل تلویزیون را بررسی کنید

کلید پاور (کلید خاموش و روشن) کنترل تلویزیون را بررسی کنید. در برخی موارد ممکن است ماده چسبناکی روی این کلید ریخته باشد و تلویزیون را خاموش و روشن کند. همچنین ممکن است خوراکی ریزی به منافذ اطراف این کلید نفوذ کرده باشند. سعی کنید کنترل تلویزیون را تا جایی که تمام دکمه ها به درستی کار کنند، تمیز کنید. برای ایمنی بیشتر، ابتدا باتری‌های کنترل را خارج کرده و آن را به دقت به صورت برعکس تکان دهید. سپس مقدار کمی الکل را روی یک پارچه نرم یا دستمال کاغذی بریزید و با آن کنترل را تمیز کنید. سپس اجازه دهید کنترل خشک شود.

همچنین تعویض باتری های کنترل، روش دیگری است که می توانید امتحان کنید. در برخی موارد، وقتی باتری‌ها ضعیف هستند، قدرت کنترل کم شده و سیگنال‌های تصادفی به تلویزیون ارسال می‌کند.

چگونه تلویزیونی که خودبخود خاموش و روشن می شود را تعمیر کنیم؟

۳. تایمر تلویزیون را بررسی کنید

اگرچه تایمر یکی از روش‌های عالی برای خاموش شدن تلویزیون بعد از به خواب رفتن ناگهانی شماست. اما ممکن است یکی از اعضای خانواده، تایمر را فعال کرده باشد و شما در جریان نباشید.

به تنظیمات تلویزیون بروید و از غیرفعال بودن تایمرها مطمئن شوید.

۴. تنظیمات CEC تلویزیون را بررسی کنید

CEC مخفف کلمه Consumer Electronics Control است. این ویژگی به تلویزیون امکان می‌دهد تا پورت‌های HDMI  متصل شده بتوانند آن را کنترل کنند. به طور مثال اگر کنسول بازی خود را روشن کنید، ویژگی CEC تلویزیون شما نیز روشن می‌شود.

این یک ویژگی مفید برای شماست اما در برخی موارد می‌تواند باعث ایجاد اختلال در تلویزیون شود.

می‌توانید CEC را از طریق تنظیمات خود غیرفعال کنید. این تنظیمات در برندهای مختلف تلویزیون، معمولا با عناوین زیر پیدا می‌شوند:

· SIMPLINK

· Anynet +

· BRAVIA Sync™

در صورتی که برای غیرفعال کردن CEC تلویزیون خود مشکل دارید، می‌توانید از مراکز مجاز تعمیر تلویزیون کمک بگیرید. برای استفاده از خدمات تعمیر تلویزیون در مشهد روی این لینک کلیک کنید.

۵. وای فای را قطع کنید

تلویزیون‌های هوشمند امروزی امکانات زیادی به شما می‌دهند اما در برخی موارد ممکن است امکانات هوشمند باعث شوند تا تلویزیون شما به خودی خود روشن یا خاموش شود.

۶. حالت اکو را خاموش کنید

برخی از تلویزیون ها دارای حالت اکو هستند تا مصرف انرژی کاهش یابد. اگر این حالت فعال باشد، تلویزیون به جای آن که خاموش شود، به حالت خواب می‌رود. برای جلوگیری از این امر، حالت eco را در تنظیمات خود غیرفعال کنید.

۷. به روز رسانی سیستم عامل را بررسی کنید

به‌ روزرسانی تلویزیون معمولا قابلیت‌های جدیدی را به تلویزیون اضافه می‌کنند یا باگ‌های شناخته شده را برطرف می‌کند. به تنظیمات تلویزیون بروید و به روزرسانی سیستم عامل را بررسی کنید.

۸. تنظیم مجدد کارخانه

اگر تمام نکات گفته شده را امتحان کردید اما تلویزیون شما همچنان به خودی خود روشن یا خاموش می‌شود، ممکن است مشکل با بازگشت به تنظیمات کارخانه برطرف شود. دقت کنید که با این کار تمام تنظیمات شخصی سازی شده شما از بین می‌رود. بنابراین فقط به عنوان آخرین راه حل از آن استفاده کنید. هر برند مراحل مختلفی برای انجام بازنشانی تنظیمات کارخانه دارد. بنابراین اگر نتوانستید تنظیمات را خودتان انجام دهید، با یک مرکز مجاز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید. برای پیدا کردن تعمیرات تلویزیون در شهر مشهد روی این لینک بزنید.

چگونه تلویزیونی که خودبخود خاموش و روشن می شود را تعمیر کنیم؟

پاراتک

پاراتک مرکز تعمیرات تخصصی تلویزیون در شهر مشهد با سرویس دهی به تمام نقاط، با بالاترین سطح کیفیت، بهترین مکان برای تعمیر تلویزیون ال ای دی شماست. تلویزیون‌های شما از هر برندی که باشند ما با در اختیار داشتن تکنسین‌های تخصصی همان برند، می‌توانیم سریع‌ترین خدمات را به شما ارائه نماییم. پشتیبانی ۲۴ ساعته مشتریان، از جمله ویژگی‌های مرکز الکترونیک و انفورماتیک پاراتک است.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha