• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400092115902
  • منبع : نمایندگی قزوین

راه‌اندازی مجموعه‌ای برای مشتاقان پرواز در قزوین

راه‌اندازی مجموعه‌ای برای مشتاقان پرواز در قزوین

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: معمولاً هزینه نشر علوم هوایی بالاست و خیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان به خاطر هزینه سراغ این حوزه نمی‌روند، مجموعه شوق پرواز با رویکرد نشر علوم هوایی راه‌اندازی شده و در آن به دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مند آموزش می‌دهیم.

معین احسانی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه شوق پرواز با رویکرد نشر علوم هوایی در تابستان ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده است؛ هدف و ایده این بود که هوانوردی را به دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مند آموزش دهیم.

وی ادامه داد: مرکز شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی قزوین کارگاهی در اختیار ما قرار داد اما هرچه ما پیشرفت می‌کنیم نیاز به تجهیزات و فضای بیشتری داریم، اگر قرار است تعداد فراگیران افزایش پیدا کند نیاز به تجهیزات بیشتری خواهیم داشت و نباید کار با دست اتفاق بیفتد برای همین نیازمند تجهیزات هستیم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما مسائل مالی است چراکه سیستم‌های موردنیاز برای ساخت پرنده هزینه زیادی دارد، همچنین تجهیز کارگاه نیاز به اعتبار بالایی دارد؛ در حال حاضر ما با سیستم‌های اولیه کار را شروع کردیم اما هرچه تعداد فراگیران افزایش پیدا کند ما هم باید تجهیزات را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ساخت پرنده در شاخه‌های مختلفی صورت می‌گیرد، یک بخش آن سرگرمی است که رده‌های مختلفی سنی را در برمی‌گیرد و مخاطب وسیعی دارد، بخش دیگر حوزه صنعتی است که اگر سراغ آن برویم کارهای مختلفی می‌شود در آن حوزه انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی قزوین تنها مرکزی است که به آموزش ساخت پرنده بدون سرنشین اقدام کرده‌ است، در حال حاضر آموزش طی سه ماه صورت می‌گیرد و دانش‌پذیران با مواردی مانند ساخت پرنده، نرم‌افزارهای مختلف و خلبانی پرنده‌ها آشنا می‌شوند؛ این دوره آموزشی محدودیت سنی ندارد و افراد در رده سنی مختلف می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

احسانی‌راد اشاره کرد: معمولاً هزینه نشر علوم هوایی بالاست و خیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان به‌خاطر افزایش هزینه سراغ این حوزه نمی‌روند لذا سعی کردیم از لگوهای آموزشی که هزینه پایینی دارند، یا از فوم برد یا هواپیماهای مدل استفاده کنیم، در بخش دانشجویی کوادکوپترهای سنگین و پرنده‌های بال ثابت کامپوزیتی کار می‌شود تا نشر علوم هوایی اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: دوره‌ها سه ماهه است و علاقه‌مندانی که از مدارس و دانشگاه‌ها جذب می‌شوند بر حسب دانش شروع به فعالیت می‌کنند، معمولاً این دوره‌ها برای دانش‌آموزان حالت تفریح و سرگرمی و برای دانشجویان حالت پروژه و کارآموزی دارد.

این کارآفرین در پایان یادآور شد: گاه مدارس برای بازدید در مجموعه حضور پیدا می‌کنند و از علاقه‌مندان نیز ثبت‌نام می‌کنیم تا در دوره‌های آموزشی این مجموعه شرکت کنند. هدف ما نشر علوم هوایی است، بسیاری از دوستان را دیدیم که به واسطه آموزش‌ها و حضور در کلاس‌ راهی دانشگاه شدند و رشته هوافضا را انتخاب کردند، دانشجویان مختلف برای کارآموزی نزد ما می‌آیند که ما نیز آن‌ها را به شرکت‌های صنعتی معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha