• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400092015281
  • خبرنگار : 71660

پلیس آلمان از خنثی‌سازی یک "حمله تروریستی" در هامبورگ خبر داد

پلیس آلمان از خنثی‌سازی یک "حمله تروریستی" در هامبورگ خبر داد
مقام امنیتی ارشد شهر هامبورگ

پلیس آلمان فاش کرد که در تابستان از وقوع "حمله برنامه‌ریزی شده" تندروها در شهر هامبورگ جلوگیری کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دویچه وله، مقام امنیتی ارشد شهر هامبورگ اظهار کرد که این توطئه "بسیار جدی" بود.

در تاریخ ۲۶ اوت، پلیس آلمان یک مرد ۲۰ ساله آلمانی-مراکشی را پس اینکه سعی داشت یک اسلحه و نارنجک دستی را در "دارک وب" خریداری کند، دستگیر کرد.

دارک وب، شبکه‌ای اینترنتی برای افرادی است که قصد دارند به‌ صورت ناشناس دست به فعالیت‌های غیرقانونی بزنند و نوعی "فضای مجازی" برای تبهکاران محسوب می‌شود.

این مقام امنیتی آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت این شخص تماس‌های بی‌شماری با اعضای گروه‌های "سلفی" داشته است. پلیس گفت که مظنون از ماه اوت پس از حکم قاضی مبنی بر "برنامه‌ریزی" جهت انجام یک حمله در بازداشت به سر می‌برد.

با جستجو از منزل این مظنون مقدار زیادی مواد شیمیایی یافت شد که برای ساختن بمب از آن‌ها استفاده می‌شود. براساس یافته‌های پلیس، این بمب می‌توانست موجب تلفات "جدی" و "کشنده"‌ شود. مقامات همچنین ویدئوها و دستورالعمل‌هایی مبنی بر چگونگی ساخت بمب، در منزل والدین این جوان ۲۰ ساله پیدا کردند.

جستجو و تحقیقات بیشتری بر روی مخاطبان مشکوک در سراسر آلمان انجام که طی آنها تلفن‌ها، تبلت‌ها و هارد دیسک‌های بیشتری توقیف شد. این شخص با ۱۰ سال حبس در زندان مواجه شده است. به گفته یورگ فرولیش، دادستان کل هامبورگ، وی هنوز در مورد این اتهامات اظهار نظر نکرده است.

ارتباطاتی با حملات ۱۱ سپتامبر

پلیس آلمان اطلاعاتی را از منابع مطلع دریافت کرد. همچنین، پدر این مرد ۲۰ ساله برای مقامات امنیتی شناخته شده بود زیرا او زمانی در محلی که تعدادی از طراحان حملات ۱۱ سپتامبر ملاقاتی با یکدیگر داشتند، نقش مهمی را ایفا کرده بود.

همچنین، گمان می‌رود که پدر او با محمد عطا، یکی طراحان حملات ۱۱ سپتامبر ملاقاتی داشت. این مظنون ۲۰ ساله که شهروند آلمان است، سال گذشته پس از اتمام تحصیلاتش در مراکش، به آلمان بازگشت. همسالان او، این فرد را شخصیتی "تنها" و "درون‌گرا" توصیف کردند و گفتند او پس از ارتباطاتی توجه افراد تندرو را به خود جلب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha