• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041208238
  • خبرنگار : 71628

مقام دفاعی انگلیس: ارتش نمی‌تواند از کشور دفاع کند

مقام دفاعی انگلیس: ارتش نمی‌تواند از کشور دفاع کند

یک مقام ارشد دفاعی انگلیس گفت ارتش این کشور با «حداقل ممکن» توانمندی‌های دفاعی خود در حال فعالیت است و آمادگی مقابله با تهدیدها در هیچ سطحی از درگیری را ندارد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد دفاعی انگلیس گفت که نیروهای مسلح انگلیس «قادر به دفاع درست از میهن خود» و آماده «درگیری در هیچ سطحی نیستند.»

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد: «راب جانسون» که اخیرا از سمت ریاست اداره ارزیابی شبکه‌ای و چالش‌های وزارت دفاع انگلیس کناره‌گیری کرد، گفت که ارتش انگلیس در حالت «حداقل ممکن» فعالیت می‌کند که تنها قادر بوده است عملیات‌های امدادی صلح‌بانی و بشردوستانه، تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی و برخی فعالیت‌های ضد خرابکاری را انجام دهد.

جانسون در ادامه گفت: ما در هرگونه عملیات گسترده‌تر، به سرعت مهمات کم می‌آوریم، استحکامات ما ضعیف هستند و آماده نبرد و پیروزی در درگیری در هیچ سطحی نیستیم.

او افزود: انگلیس به وضعیتی رسیده است که نمی‌تواند به درستی از سرزمین‌های خود دفاع کند.

نظارت این مقام ارشد دفاعی در موقعیتی مطرح می‌شود که احزاب کارگر و محافظه‌کار برای نشان دادن تعهداتشان نسبت به توانمندی‌های دفاعی کشور، پیش از انتخابات سراسری ۴ ژوئیه تحت فشار قرار دارند.

او افزود که نیروهای هوایی انگلیس برای مقابله با حملات موشکی دوربرد «ناکافی» هستند و نیروی دریایی سلطنتی فاقد ناوهای کافی برای گشت‌زنی در آتلانتیک شمالی به منظور نظارت بر آن و جلوگیری از فعالیت‌های دریایی روسیه است و نیروی هوایی سلطنتی به تقریبا دو برابر تعداد جنگنده‌های موجود خود، نیاز دارد.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: جانسون می‌گوید که قصد مطرح کردن اظهارات نگران‌کننده را نداشته است و تنها خواسته است درباره سناریوهایی که وزارت دفاع انگلیس آن را در عملیات‌های جنگی آموزشی به کار بسته بود، واقع‌بین باشد. او گفت به این دلیل تصمیم گرفت هشداری جدی بدهد که «عمیقا نگران» سرمایه‌گذاری اضافی‌ مورد نیاز ارتش انگلیس، به ویژه برای مقابله با تهدیدهای روسیه بود.

او افزود: دولت نمی‌تواند، علنا، این اطمینان را درباره گستره این تهدید بدهد، چراکه می‌داند آماده نیست. هیچ خطر امنیتی در صداقت به‌خرج دادن وجود ندارد، چراکه روس‌ها در هر حال، از این وضعیت باخبرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha