• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400091713037
  • خبرنگار : 30054

فرآیند پخش شن سیلیس در زمین چمن مصنوعی فوتبالی

فرآیند پخش شن سیلیس در زمین چمن مصنوعی فوتبالی

فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، استفاده از چمن مصنوعی را به جای چمن طبیعی توصیه کرده و باشگاه ها و ورزشگاه های سراسر جهان را به سمت این جایگزینی تشویق می نماید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام چمن سرا، به دنبال این ماجرا، شن سیلیس نیز تبدیل به یک ماده پرکننده پرتقاضا در هنگام خرید چمن مصنوعی تبدیل شده است، از جمله فدراسیون فوتبال، شرکت های شخصی، باشگاه های ورزشی، محوطه سازی منازل و ویلاها.

اگر به چمن مصنوعی فوتبالی از نزدیک نگاه کنید، متوجه فاصله یک تا دو سانتیمتری در میان الیاف آن می شوید که این فضاها با ماده پرکننده ای به نام سیلیس پر می شود.

چمن سرا با رعایت استانداردهای بین المللی در زمینه تولید چمن های مصنوعی، در راستای جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان عزیز سال های سال است که کالکشن کامل، جامع و متنوعی از چمن های مصنوعی را در سطح ایران و خاورمیانه ارائه می دارد.

از طرف دیگر انواع مواد پرکننده لازم و ضروری برای استفاده در پروژه های مختلف نصب چمن مصنوعی و با اهداف گوناگون توسط تیم چمن سرا ارائه می گردد و تیم فنی و تخصصی این شرکت نیز می توانند مراحل نصب اصولی چمن و پخش پرکننده آن را بر عهده بگیرند تا یک سطح چمنی بدون عیب و نقص را خدمت شما عرضه نمایند.

فرآیند پخش سیلیس در زمین های فوتبال

یکی از کاربردهای اصلی این ماده پرکننده در فرآیند نصب چمن مصنوعی می باشد، مخصوصا در چمن هایی که ارتفاع آن ها بالای ۲ سانتیمتر است. پروسه پخش سیلیس در زمین های فوتبالی نیز مراحلی را شامل می شود که در نهایت نتیجه کار را به بهترین وجه ممکن نمایان می سازد و سطح زمین را برای برگزاری انواع مسابقات و بازی های حرفه ای و مبتدی آماده می نماید.

در ادامه به مرور کوتاهی از این مراحل مهم پخش پرکننده سیلیس می پردازیم:

۱.قبل از شروع این فرآیند، شن های سیلیس به مقدار ۲۴ تا ۲۷ کیلوگرم به ازای هر متر مربع از چمن مصنوعی به وسیله کیسه های  ۱۰ کیلویی یا توسط بسته بندی های بخصوصی به نام جامبو (۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو ممکن است وزن داشته باشند) با تریلی یا کامیون کنار زمین منتقل می شوند.

۲. در مرحله بعد، این کیسه ها و جامبوهای مملو از سیلیس به وسیله جرثقیل روی دستگاه سم ماتیک منتقل می گردند.

۳. دستگاه سم ماتیک نیز دارای یک اپراتور می باشد که روند پخش این ماده پرکننده را نظارت و کنترل می می نماید. به این ترتیب در هر متر مربع از چمن مصنوعی، ۲۴ تا ۲۷  کیلوگرم از سیلیس را روی زمین پخش می شده و توسط برس و فرچه هایی که زیر دستگاه تعبیه شده است، برس می شوند.

۴. این عمل برس زدن هم ممکن است دوبار در طول زمین اتفاق بیفتد تا کاملا شن سیلیس داخل چمن وارد شوند.

اندازه دانه های سیلیس معمولا در زمین های فوتبال چقدر است؟

در واقع برای زمین های فوتبال اندازه ذرات این شن می بایست بین ۰.۵  تا ۱.۲۵ میلیمتر باشد (هرگز نباید از ۱۵۰ میلیمتر تجاوز کند).

فرآیند پخش شن سیلیس در زمین چمن مصنوعی فوتبالی

چه زمانی باید به فکر تغییر و جایگزینی سیلیس برای چمن مصنوعی بود؟

سیلیس به عنوان پرکننده تثبیت کننده به شمار می رود و همیشه در انتهای الیاف چمن مصنوعی فوتبالی قرار می گیرد. در چنین شرایطی بسیار سخت است که بخواهید سیلیس را ریمو کرده و جایگزین کنید، حتی این روند واقعا هزینه بردار است. اما شارژ مجدد این مواد پرکننده هیچ سختی و دشواری به همراه ندارد.

شما باید بر اساس میزان استفاده از زمین فوتبال، سانس های بازی، تعداد مسابقات و بازی هایی که در طول روز روی آن انجام می گردد، به فکر شارژ مجدد سیلیس باشید.

هم چنین می توانید هراز گاهی چمن مصنوعی فوتبالی خود را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید که آیا سیلیس موجود در لابلای الیاف به قدری کاهش یافته است که نمی تواند کارایی قبلی را داشته باشد یا خیر.

هم چنین می توانید از تیم متخصص شرکت مورد نظر خود بخواهید برای ترمیم و نگهداری و بررسی شرایط به زمین فوتبال شما اعزام شوند.

آیا کیفیت بالای سیلیس موجب افزایش طول عمر چمن می شود؟

البته زمانی که چمن مصنوعی فوتبالی به درستی و به طور کامل با شن سیلیس باکیفیت، شسته، خشک شده و خالص پر شود، موجب ایستاده قرار گرفتن الیاف شده و در شرایط سخت مانند استفاده های پر تنش و شدید از چمن (حرکات بازیکنان در طی بازی فوتبال)، تنها بخش های بالایی الیاف مورد آسیب قرار می گیرند.

 هم چنین چمنی که با این نوع مواد پرکننده کامل شود، به گونه ای هم از آن به محافظت به عمل می آید. کمیت و کیفیت سیلیس هم چنین به نفوذپذیری بهتر آب کمک می کند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha