• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090201158
  • خبرنگار : 50163

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر واریز نشدن ۱۰ درصد سود سهام عدالت

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر واریز نشدن ۱۰ درصد سود سهام عدالت

ایسنا/زنجان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون پیگیر واریز نشدن ۱۰ درصد سود سهام عدالت سهام‌داران است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه  کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیگیر واریز نشدن ۱۰ درصد از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ است، تصریح کرد: ۱۰ درصد از سود سهام عدالت ۵۰ میلیون سهام‌دار از سال ۹۸ پرداخت نشده و با گذشت ۸ ماه هنوز از سود سهام پارسال هم خبری نیست، از این رو بر آن شدیم تا در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این مطالبه عمومی را به نمایندگی از ۵۰ میلیون سهام‌دار عدالت پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه سهام‌داران منتظر ورود کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع در آینده نزدیک و اطلاع‌رسانی‌های لازم باشند، ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد مسئول در این زمینه نیز این موضوع را پیگیری نکرده و با متخلفان برخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی سهام عدالت نیز در همه حوزه‌ها در این کمیسیون در حال انجام است، متذکر شد: مطابق طرح سهام عدالت که از سال ۸۵ در کشور در حال اجرا است قرار بود، پس از پایان مهلت ۱۰ ساله تسویه اقساط سهام عدالت از سود سالیانه این سهام هم قابلیت آزادسازی پیدا کند و هم این که سود سالیانه این سهام به صورت نقدی به حساب مشمولان واریز شود.

شجاعی با اشاره به نابسامانی‌های موجود در زمینه موضوع سهام عدالت، افزود: با گذشت بیش از ۱۵ سال از اجرای این طرح، سهام‌داران نه تنها از اختیار مدیریت و مالکیت اصل سهام خود برخوردار نیستند، بلکه سود سهام عدالت آن‌ها نیز به صورت کامل به حساب‌شان واریز نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بورس از ابزارهای قانونی برای متخلفان در واریز سود مجامع شرکت‌ها به حساب سهام‌داران برخوردار است، یادآور شد:  کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پس از بررسی‌های لازم، با استفاده از ابزارهای نظارتی و قانونی خود و مکاتبه باسازمان بورس، واریز سود سهام عدالت به حساب ۵۰ میلیون سهام‌دار را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha