• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400083023668
  • خبرنگار : 50426

مدیر کمیته امداد شهرستان ششده اعلام کرد:

ایجاد ۲۹۹ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در ششده

ایجاد ۲۹۹ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در ششده

ایسنا/فارس مدیر کمیته امداد شهرستان ششده، گفت: باتوجه به خشکسالی های اخیر و رابطه مستقیم آن با اشتغال عمده مردم شهرستان ششده و قره بلاغ در زمینه کشاورزی و دامپروری معیشت مردم متزلزل و فقر افزایش یافته که در راستای محرومیت زدایی در این راستا ۲۲۹ فرصت شغلی ایحاد شده است.

اکبر فرج‌الله‌زاده در گفت و گو با ایسنا، گفت: منطقه ششده  و قره بلاغ با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار و ۷۰۲ نفر در جنوب شرقی استان فارس در فاصله ۱۸۰ کیلومتری مرکز شهرستان فسا قرار دارد که بعد از بخش مرکزی پرجمعیت‌ترین شهرستان فسا بوده و مساحت این بخش حدود ۶۰۸ کیلومتر مربع است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ششده، ادامه داد: تعداد ۲۹۹۷ خانوار که حدود ۳۰ درصد از مردم شهرستان ششده و قره بلاغ را شامل می‌شود، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

فرچ‌الله‌زاده بیان کرد: از آنجایی که اکثریت این مردم این بخش کشاورز و دامپرورند، خشکسالی های اخیر تاثیر زیادی بر معیشت آن ها داشته و باعث افزایش فقر شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های مقطعی و مستمری متعددی در راستای محرومیت زدایی و کمک به مددجویان با توجه به رویکرد امداد در قالب توامندسازی این اداره، در زمینه های مختلف همچون تهیه جهیزیه، اشتغالزایی، مسکن و تحصیل شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زمینه کمک به اشتغالزایی طی دو سال اخیر ۲۲۹ فرصت شغلی با احتساب مبلغی بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای اقشار کم برخوردار ایجاد شده است.

فرج الله زاده بیان کرد: طی همین مدت در زمینه تحکیم بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان تعداد ۱۶۲ فقره جهیزیه با اعتبار مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به نوعروسان اهدا شده است.

او از تهیه ۴۰ واحد مسکونی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال خبرداد و افزود: البته دو میلیاد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز در امر ساخت و تعمیر ۴۲ دستگاه سرویس بهداشتی و حمام تخصیص داده شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ششده گفت: در راستای کمک به تسهیل تحصیل دانش آموزان با توجه به تغییر نحوه آموزش حضوری به مجازی حدود ۱۳۵ تبلت با اعتبار یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال و همچنین ۳۵۰ پک تحصیلی با مبلغی بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ دستگاه بخاری برای فصل سرما در اختیار محرومین این منطقه قرار گرفته است، افزود: البته در فصل گرما نیز حدود ۱۹۲ کولر با مبلغی حدود ۸ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال تهیه شده است.

این مقام مسئول در رابطه با کمک معیشتی های این اداره نیز گفت: در سر فصل معیشت ماهیانه ۷ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال به حساب دو هزار و ۳۵۹ خانوار به صورت مستمری واریز می شود.

وی افزود: در رابطه با اکرام و حمایت از فرزندان معنوی تعداد ۳۸۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت هستند که ماهیانه مبلغ یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از طریق یک هزار و ۷۰۶ حامی خیر به حساب آن ها واریز می شود.

فرج الله زاده گفت: در رابطه با حمایت از خانواده های دارای کودک سوء تغذیه و مادران باردار و شیرده ماهیانه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به حساب این خانواده  ها واریز می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ششده خاطرنشان کرد که این خدمات با اعتبارات امداد و با حمایت ۸ مرکز نیکوکاری سطح منطقه و با حمایت ۹۹۷ نفر خیر انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha