• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082519226
  • خبرنگار : 50117

فرمانده قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان اصفهان:

دشمن قدرت هیچ اقدامی را علیه ایران ندارد

دشمن قدرت هیچ اقدامی را علیه ایران ندارد

ایسنا/اصفهان فرمانده قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: مردم اصفهان همان طور که در دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند در دیگر عرصه‌ها نیز همواره یار و یاور انقلاب و ولایت بوده‌اند که روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱ نمونه‌ای از ایثار و شهادت این مردم به منصه ظهور رسید.

سردار جواد استکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره روز ۲۵ آبان که به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان ثبت شده است، اظهار کرد: در این روز حماسی در سال ۱۳۶۱ بیش از ۳۷۰ شهید عملیات محرم در میدان امام(ره) بر روی دستان مردم قدرشناس اصفهان تشییع شدند. این روز یکی از روزهای تاریخی در اصفهان است که بنده در این روز به یاد ماندنی در میدان بودم و تازه از منطقه عملیاتی برگشته بودم و سیل جمعیت در خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) به حدی بود که افراد به یکدیگر فشرده شده بودند.

وی افزود: مانند چنین جمعیتی را یک بار قبل از انقلاب در میدان نقش جهان و یک بار هم در سفر تاریخی مقام معظم رهبری به اصفهان دیده بودم. مردم در روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱ استقبال بی‌نظیری از پیکرهای شهدای خود کردند و به شکل حماسی آنان را تشییع کردند به طوری که امام خمینی(ره) فرمودند"در کجای دنیا می‌توانید شهری مانند اصفهان را پیدا کنید که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کنند."

فرمانده قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: مردم اصفهان در همان روز تاریخی دو گردان دیگر به جبهه اعزام کردند که در نوع خود بی‌نظیر بود و کاروان کمک‌های مردمی به رزمندگان نیز در همان روز تشکیل شد. معتقدم چنین تشییعی در هیچ کجای کشور دیده نشده است و اصفهان نسبت به جمعیت خود بیشترین تعداد شهید، جانباز و آزاده را در کشور دارد که این امر نشان از وحدت و ولایت‌پذیری مردم اصفهان است.

استکی تصریح کرد: هر زمانی امام خمینی (ره) می‌فرمودند که مردم جبهه‌ها را پر کنند از تمام اقشار جامعه بدون وقفه در جبهه حضور پیدا می‌کردند و جبهه‌ها را پر می‌کردند به طوری که به خاطر دارم برای پذیرش نیرو برخی اوقات جای کافی نداشتیم که این امر مردمی بودن نظام اسلامی و دفاع مقدس را ثابت می‌کند. از زمانی که مردم در قالب نیروهای بسیجی و سپاهی وارد جبهه شدند معادلات جنگ تغییر پیدا کرد به طوری که دشمن بعثی مضمحل شد و نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی ادامه داد: به همین دلایل روز ۲۵ آبان به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام‌گذاری شد و هنوز هم مردم اصفهان اگر لازم باشد این ایثار و از خود گذشتگی را در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی از خود نشان می‌دهند همان‌طور که شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند. به همین دلایل است که دشمن قدرت هیچ اقدامی را علیه ملت ایران ندارد و بالاترین بازدارندگی در برابر دشمن همین حماسه شهدا است که نمونه آن را در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ دیدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha