• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400082418405
  • خبرنگار : 50457

سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان خبر داد

توزیع ۱۰تن شکر یارانه در بین زنبورداران شهرستان لنده

توزیع ۱۰تن شکر یارانه در بین زنبورداران شهرستان لنده

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست نهاد آبادانی وپیشرفت شهرستان لنده گفت: حمایت همه جانبه بنیاد مستضعفان از زنبورداران شهرستان لنده در قالب حمایت های قرض الحسنه و کمک های فنی اعتباری، اقدامات توانمند سازی و توان افزایی با هدف توسعه رسته زنبور و افزایش راندمان تولید عسل انجام گرفت.

"علی نیکبخت" در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: با مشارکت اعضای شبکه رسته زنبور و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده در اجرای برنامه عمل توسعه رسته زنبور شاهد افزایش عملکرد و فعال تر شدن تعاونی زنبورداران خواهیم بود ،لذا بعد از این اقدامات تعاونی زنبورداران به توانایی و درآمدزایی لازم جهت تکرار این مدل و به خود کفایی می رسد.

وی عنوان کرد: در اجرای این برنامه عمل زنبورداران جهت عضویت در شبکه به ازای هر کلنی ۹ هزار تومان به حساب نهاد واریز  و بنیاد علوی نیز برای هر کلنی مبلغ ۹ هزار تومان به صورت بلاعوض برای تامین نوار کنه و فوماژولین تقبل کرده است  و یارانه تامین شکر با قیمت دولتی کمک بلاعوض می کرده است.

سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده بیان کرد: در همین راستا و پس از تشکیل شبکه ده تن شکر یارانه ای به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان خریداری و با قیمت ۱۱۶۵۰ تومان  به ۲۵۰۰ کلنی عضو شبکه زنبور عسل بنیاد علوی اختصاص  و توزیع شد که مبلغ ۱۴ میلیون تومان یارانه پرداخت شد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در ادامه اجرای برنامه توسعه ای رسته حمایت های فنی اعتباری در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و توان افزایی مشارکت در خرید دارو به مبلغ ۹۰ میلیون تومان سهم بنیاد علوی و ۲۵ میلیون تومان سهم مشارکت مردم تامین گردید که طبق برنامه عمل با نظارت نهاد پیشرفت و آبادانی لنده در حال اجرا  می باشد.

سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده بیان کرد: همچنین تعداد یک دستگاه شکرساب و موم ذوب کن به مبلغ ۱۴ میلیون تومان خریداری و در اختیار تعاونی زنبورداران قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha