• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400081209604
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد:

۱۳ آبان روز نهادینه کردن فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران است

۱۳ آبان روز نهادینه کردن فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران است

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: ۱۳ آبان روز نهادینه کردن فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران است.

محمد مهرافزون در مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی و گرامیداشت روز ۱۳ آبان که امروز ۱۲ آبان‌ماه در دبیرستان حکمت برگزار شد، اظهار کرد: سیزده آبان روز افزایش بصیرت و انتقال رشادت‌های دانشجویان و دانش آموزان پیرو خط امام به نسل آینده و کمک به نهادینه کردن فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران است.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان یکی از روزهای پرافتخار و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب و شاید بتوان گفت در تاریخ ایران است که سه اتفاق مهم در این روز در مقاطع مختلف افتاده و همه آن‌ها مربوط به استکبارستیزی است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: در آن زمان اسناد لانه جاسوسی یک واقعیت بزرگ را نمایان ساخت و آن تیزبینی، هوشیاری و دشمن‌شناسی دقیق حضرت امام خمینی (ره) بود که توانست خط و راه صحیح را به یک ملت انقلابی بنمایاند و با زمینه‌سازی برای وقوع انقلاب دوم، استمرار انقلاب بزرگ اسلامی را تضمین کند.

مهرافزون ضمن اشاره به گفته امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که فرمود: عزیزان من! صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک و خدا با صابران است، خود و فرزندان نسل آتیه را سرفراز کنید که ایران امروز جایگاه آزادگان است، افزود: دانش آموزان که گوش به فرمان رهبرشان بودند، مسیر آزادیخواهی را به تمام مظلومان و مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با استکبار جهانی به مبارزه بپردازند.

وی اضافه کرد: بنابراین یکی از پیشگامان مبارزه ملی در نهضت امام خمینی (ره)، دانش آموزان متعهد و بیداری بودند که برای رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند بدون شک دانش آموزان همان‌گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری آن نقش بسزایی داشتند در تثبیت و تداوم آن نیز دارای نقش محوری هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با اشاره به اینکه منشأ همه این اتفاقات امریکا بوده که به همین دلیل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته، افزود: در طول ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها علی‌رغم اینکه سفارت در ایران نداشتند ولی همواره از هیچ تلاش و توطئه‌ای برای ضربه زدن به‌نظام و انقلاب فروگذار نکرده و همه تلاش خود را در نابودی انقلاب بکار بستند ولی هیچ‌وقت موفق نشدند و توطئه، تحریم و مشکلات به خاطر حضور و همت همیشگی مردم شکست خورد، چراکه مردم به خاطر اعتقاداتشان پای انقلاب ایستادند.

مهرافزون بیان کرد: امیدواریم با توجه به واکسیناسیون دانش آموزان و بهتر شدن شرایط کرونایی حضور دانش آموزان در مدارس پررنگ‌تر شود و تحصیل و تربیت دانش آموزان در فضای فیزیکی انجام شود.

وی هدف عمده‌ نظام تربیتی دانش آموزان را پرورش دادن انسان کامل الهی دانست و ادامه داد: یک نظام پرورشی موفق هم به فرد در شکوفا ساختن استعدادهای ذاتی‌اش کمک می‌کند و هم او را به‌عنوان یک فرد آگاه از مسائل جهانی و متعهد به ارزش‌های اجتماعی و جامعه‌ای که در آن رشد می‌کند پرورش می‌دهد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد راه گشایش عرصه‌های فرهنگی و تربیتی را تنها با کوشش عالمانه و اندیشه خردورز دانست و اظهار کرد: آنان که علم و عمل را توأمان صلاح کار خویش قرار دادند گشایش چشمگیری در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی پدید آوردند و کسانی که در این مسیر ارزشمند با تلاش صادقانه و دلسوزی خالصانه گام برمی‌دارند بیش از دیگران سزاوار ستایش و سپاس هستند.

مهرافزون اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین تقویت ساحت اخلاقی، اعتقادی و دینی دانش آموزان است و هیچ‌گاه تعلیم و تربیت تعطیل نیست ویروس کرونا فرصت جدیدی را برایمان رقم زد تا از طریق فضای مجازی دانش آموزان را هدایت و راهنمایی نماییم و تجربه‌ای جدید کسب کنیم و آموزش‌وپرورش بروجرد بار دیگر ثابت کرد که با توأم ساختن تلاش و کوشش در راه تعلیم و تربیت نسل آینده و همراهی همه آحاد جامعه در انجام آنچه که بایدها و نبایدهای این ایام است می‌تواند پرچم‌دار و سرآمد اتفاق‌های خوب باشد و اتحاد و همدلی را معنا کند.

وی در راستای تبریک به حوزه صف و ستاد آموزش‌وپرورش به‌ویژه حوزه پرورشی، تصریح کرد: کسب رتبه اول استانی در راستای ارزیابی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در سال ۱۴۰۰ در حوزه پرورشی موفقیت چشمگیری محسوب می‌شود که قطعاً با زحمات حوزه صف و ستاد و به‌ویژه حوزه معاونت پرورشی کسب شده است.

گفتنی است، در این مراسم متن قطع‌نامه روز ۱۳ آبان توسط یکی از دانش آموزان دبیرستان قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha