• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400081108233
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

فقط 40 درصد از پهنای باند اینترنت کرمانشاه اشغال است

فقط 40 درصد از پهنای باند اینترنت کرمانشاه اشغال است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به پهنای باند 1100 گیگابیت بر ثانیه‌ای اینترنت استان کرمانشاه، گفت: 60 درصد این پهنای باند خالی است.

شهریار بهنیا در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کرمانشاه که امروز (یازدهم آبان) برگزار شد، از وضعیت خوب پهنای باند اینترنت در کرمانشاه یاد کرد و افزود: هم اکنون 1100 گیگابیت پهنای باند در استان داریم که تنها 40 درصد آن اشغال بوده و مابقی خالی است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت خالی قابل توجهی که داریم، مشکلی از نظر پهنای باند اینترنت در کرمانشاه وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه معتقد است، این میزان پهنای باند در شرایط بیماری کرونا برای استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و آموزش‌های از راه دور و همچنین سامانه‌های بهداشت و درمان بسیار اثرگذار بوده است.

بهنیا در ادامه با بیان اینکه فناوری اطلاعات به لحاظ افزایش سرعت و شفافیت امور و کاهش هزینه‌ها یک مزیت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اما این بخش در معرض آسیب‌ها و حملات سایبری قرار دارد و نیازمند ارتقا ایمنی است.

وی از اقدامات خوبی که در کرمانشاه برای افزایش ضریب ایمنی حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌ها صورت گرفته یاد و عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تقویت خطوط فیبرنوری است.

بهنیا اظهار کرد: اما با یک مشکل جدی مواجهیم و آن برون سپاری نگهداری از شبکه از سوی برخی دستگاه‌ها است. برخی دستگاه‌ها نگهداری از شبکه‌های خود را به برخی شرکت‌های گاها نامعتبر و بدون نام و نشان می‌سپارند که امکان دسترسی آنها را به همه اطلاعات فراهم می‌کند.

بهنیا اضافه کرد: معضل جدی‌تر آن است که گاهی همین شرکت‌ها از افراد و نیروهای روزمزد استفاده می‌کنند که خطر دسترسی به اطلاعات دستگاه‌ها و بروز مشکل را دو چندان می‌کند.

تلاش برای بهبود آنتن دهی تلفن همراه

در ادامه حمیدرضا امیری سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه نیز در پاسخ به انتقاد استاندار کرمانشاه از نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه در استان، اظهار کرد: این نقاط به صورت مداوم شناسایی و رفع مشکل می‌شوند.

وی درباره اختلال آنتن‌دهی در کمربندغربی کرمانشاه نیز عنوان کرد: از حدود دو سال قبل برای این منطقه سایتی طراحی و حتی تا حدودی نصب شد، اما با مشکلاتی خصوصا سرقت مواجه شد.

امیری از پیگیری برای راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت این سایت خبر داد.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه عدم آنتن‌دهی در برخی  نقاط دیگر استان خصوصا گردنه‌ها نیز به دلایل شرایط توپوگرافی این مناطق دانست.

وی سپس از تعریف 160 طرح برای ارتقا تکنولوژی زیرساخت‌های مخابراتی استان خبر دادکه تاثیر قابل توجهی برای بهبود آنتن دهی و استفاده از ظرفیت 3G و  4G خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha