• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072013571
  • خبرنگار : 71129

اردوغان: در حال از دست دادن صبر خود در سوریه هستیم

اردوغان: در حال از دست دادن صبر خود در سوریه هستیم

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اوضاع سوریه نسبت به این مساله هشدار داد که کشورش بابت کشته شدن دو افسر پلیس ترکیه در تیراندازی شبه نظامیان کرد سوریه واکنش نشان می‌دهد و دست به اقدام متقابل می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنکارا پیشتر نیروهایش را در شمال سوریه مستقر کرده و عملیات مشترکی را با شبه نظامیان محلی علیه نیروهای کرد در منطقه انجام داده است.

روزنامه دیلی صباح از قول رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نوشت: ما داریم صبر خود را از دست می‌دهیم. ترکیه مصمم است که تهدیدهای رو به رشد در شمال سوریه را یا با همکاری نیروهای فعال در آن منطقه یا با تلاش خودش از بین ببرد.

وی ادامه داد: ما دیگر در مقابل مناطقی از سوریه که در آن درگیری‌ها علیه نیروهای ترکیه وجود دارد، صبری نداریم. ما تصمیم گرفته‌ایم تا تهدیدها در این منطقه را از بین ببریم.

دو سرباز ارتش ترکیه روز یکشنبه در پی حمله با موشک هدایت شونده در اعزاز، واقع در شمال سوریه که آنکارا می‌گوید کار "یگان‌های مدافع خلق" است، کشته شدند.

دولت ترکیه از اوایل دهه ۸۰ میلادی با شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک درگیر است. آنکارا این گروه را یک سازمان تروریستی می‌داند. هر دو طرف در ۲۰۱۳ توافق آتش‌بس امضا کردند اما این توافق دو سال بیشتر به طول نینجامید چون چندین حمله تروریستی از سوی پ.ک.ک صورت گرفت.

در مجموع، آنکارا سه عملیات بزرگ در سوریه انجام داده "عملیات سپر فرات در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، عملیات شاخه زیتون در سل ۲۰۱۸ و عملیات چشمه صلح در سال ۲۰۱۹." در این عملیات‌ها، ارتش ترکیه و نیروهای حامی این کشور وارد شمال سوریه شده و با نیروهای کرد مبارزه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۲:۵۳

هیچ غلطی نمیتونی بکنی با پررو بازی آمدی سوریه را اشغال کردی حرف مفت هم میزنی کی به تو اجازه داده وارد سوریه بشی سریع میری بیرون یا به زور پرتت میکنیم تو زباله دان تاریخ

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۳:۴۰

دیابت مرض بدیذاست اردوخان دوباره قندش بالا رفته چرت پرت می گوید

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۵:۳۱

اردوغان شده صدام زمان مطمعنآ محور مقاومت و همین (ی.پ.گ و پ.ک.ک ) هم از داخل پوزه اردوغان رو به زمین میمیالند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۵:۳۵

توکه سالهاآقایِ اردوغان!صبرت ازدست رفت وجنایات زیادی درسوریه ولیبی وارمنستان ودیگربلادکردی چه کاری ازپیش بردی که حالا میخواهی غلطهایِ دیگری بکنی؟؟.