• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400062216179
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دردسرهای نوبت اینترنتی تعویض پلاک در اصفهان

دردسرهای نوبت اینترنتی تعویض پلاک در اصفهان

ایسنا/اصفهان شهروندان اصفهانی این روزها از شرایط سخت و ظرفیت محدود نوبت‌دهی مراکز تعویض پلاک در اصفهان گلایه دارند و می‌گویند سایت نوبت دهی اینترنتی هنوز باز نشده، بسته می‌شود.

یکی از شهروندان اصفهانی در این باره به ایسنا می گوید: چند روزی از صبح زود منتظر باز شدن سایت و ثبت نام برای تعویض پلاک بوده، اما هر بار به محض باز شدن سایت، نتوانسته ثبت نام کند، چون ظرف چند دقیقه نوبت‌ها تمام و سایت بسته می‌شود.

محمد که کارمند یکی از شرکت های خصوصی است نیز می گوید: به دلیل اینکه چند روزی نتوانسته در سایت ثبت نام کند و به گمان اینکه سایت اشکالی دارد مجبور شده مرخصی بگیرد و به صورت حضوری به مرکز تعویض پلاک مراجعه کند، اما در مراکز تعویض پلاک تأکید داشتند حتما باید نوبت اینترنتی داشته باشد.

یکی دیگر از شهروندان نیز که می گوید به دلیل نیاز مالی فوری قصد فروش خودرویش را داشته اما فرایند تعویض پلاک وقت زیادی از او گرفته، اظهار می کند: مسئولان مرکز تعویض پلاک تاکید دارند به خاطر جلوگیری از تجمع و شلوغی مراکز تعویض پلاک و خطر انتقال کرونا حتما اینترنتی نوبت بگیرید، اما وقتی وارد مراکز تعویض پلاک می شوی عملا خبری از فاصله گذاری نیست و همه چیز به روال سابق است، چون مراجعه کننده به این مراکز زیاد و ظرفیت محدود است.

سرهنگ محمد رضا محمدی-رئیس پلیس راهور استان اصفهان در این باره به ایسنا گفت: یکی از اماکن پر خطر در دوران همه گیری کرونا مراکز تعویض پلاک بود که چندین مرتبه تعطیل شد و حتی تعطیلی بیش از یک ماه این مراکز را تجربه کردیم، اما به دلیل تقاضای زیاد شهروندان، با مصوبه ستاد مقابله با کرونا قرار شد این مراکز با نیمی از ظرفیت ارائه خدمات دهند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مراکز تعویض پلاک با ظرفیتی بیش از ۵۰ درصد خدمات ارائه می دهند، گفت: روزانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تعویض پلاک فقط در شهر اصفهان انجام می شود.

رئیس پلیس راهور اصفهان از شهروندان درخواست بدون داشتن نوبت اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند و افزود: از شرایط سخت نوبت گرفتن اینترنتی اطلاع داریم، اما بر اساس برنامه ریزی انجام شده شهروندان اصفهانی باید ساعت ۹ صبح به سایت مراجعه کنند و اگر به غیر از این ساعت بخواهند نوبت بگیرند امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ظرفیت مراکز تعویض پلاک محدود است و شهروندان باید در مدت زمان محدود نوبت بگیرند، تاکید کرد: از شهروندان درخواست جدی دارم بدون نوبت اینترنتی به مراکز مراجعه نکنند، چون امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: فروشنده و خریدار باید با همدیگر به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و یا اگر وکالت نامه می گیرند حتما با اعتبار بیش از یک ماه باشد، چون اگر مدت وکالتنامه محدود باشد ممکن است با تأخیر نوبت دریافت کنند و وکالت نامه باطل شود و مجبور شوند دوباره به دفترخانه مراجعه و هزینه مضاعف پرداخت کنند.

وی در مورد تعویض پلاک اینترنتی نیز توضیح داد: اصفهان بعد از تهران اولین استانی است که به زودی این خدمت را ارائه خواهد داد. تمام شرایط تعویض پلاک اینترنتی آماده است و حتی این کار به صورت آزمایشی انجام شده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه با آغاز به کار تعویض پلاک اینترنتی در اصفهان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از فرایند تعویض پلاک در منزل و از طریق بستر اینترنت انجام می شود، گفت: شهروندان پلاک را خودشان انتخاب می کنند و احراز سکونت را نیز خودشان انجام می دهند، فقط برای بازدید خودرو و ارائه مدارک قدیم و دریافت اسناد و مدارک جدید و تعویض پلاک در زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه و بدون اینکه از وسیله نقلیه پیاده شوند، در یک خط ویژه پلاک خود را تعویض و از مرکز تعویض پلاک خارج می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha