• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400061611539
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

استفاده از نظرات نخبگان گره‌گشا است

استفاده از نظرات نخبگان گره‌گشا است

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تأکید کرد: حل معضلات جامعه و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره‌گیری از نظرات علمی و عملی نخبگان، بسیار گره‌گشا خواهد بود.

به گزاش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی عصر دیروز (۱۶ شهریورماه) در جلسه کمیته شناسایی زمینه‌ها و عوامل اصلی ۱۰ عنوان اول جرایم و دعاوی استان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب‌نظران استانی با نگاه علمی، تجربی و همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در راستای ارائه راهکارهای موثر برای پیشگیری از وقوع جرایم بسیار مهم و موثر است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان در همه حوزه‌ها آثار و نتایج خوبی داشته است. قوه قضاییه نیز به‌ صورت مستمر از نظرات نخبگان در بررسی و حل مسائل و مشکلات استفاده کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: در خصوص مسائل و جرایم نباید بر اساس حدس و گمان صحبت کرد، بلکه باید بر اساس داده‌های میدانی و موجود در جامعه مطالب ارائه شود تا خروجی کار موثر باشد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: در بحث جرایم و افزایش آمار ضرب و جرح باید با کار میدانی، موضوع را بررسی کرد تا منشا بروز این جرم در جامعه احصا شود و برای آن راهکار پیدا شود.

صادقی‌نیارکی افزود: اگر کارها و اقدامات به صورت میدانی و بر اساس علت، شناسی باشد، نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود. حل معضلات جامعه و پیشگیری از وقوع جرم با بهره‌گیری از نظرات علمی، عملی نخبگان بسیار گره‌گشا خواهد بود.

وی بر اقدامات کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای حل معضلات اجتماعی در استان تاکید کرد و از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خواست تا برای ریشه‌یابی معضلات از نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان و نخبگان استفاده کند.

دادستان عمومی زنجان نیز در این جلسه گفت: نبود تربیت اجتماعی افراد و رعایت نشدن گفت‌وگوها غالباً منجر به درگیری و بروز جرایم می‌شود که این مقوله موضوعی است که باید مورد توجه در حوزه پیشگیری قرار گیرد.

محسن کرمی با اشاره به اینکه بیشتر بازی‌ها در فضای مجازی توأم با ضرب و جرح و خشونت است، افزود: این‌گونه بازی‌ها بر روی افراد به‌ویژه فرزندان پیامد بسیار بد دارد که خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع  نظارت کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه کنترل خشم، مهارت در گفت‌وگوها است، اظهار کرد: نسخه مقطعی و زودبازده در این خصوص این است که مهارت گفت‌وگوها را در جامعه به‌ویژه بین زوجین بالا ببریم که منشأ بیشتر مشکلات و اختلافات زوجین، همین رعایت نکردن مهارت گفت‌وگوها است.

دادستان زنجان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت گفت‌وگو تصریح و خاطرنشان کرد: مخاطب این دوره، هم برای افرادی که در ابتدای تشکیل خانواده هستند و هم برای دانش‌آموزان دوره دبیرستان است که باید در این دوره‌ها شرکت کنند. بی‌شک آثار این کار در ادامه زندگی زوجین و جوانانی که در آستانه تشکیل خانواده هستند، بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha