• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060806043
  • خبرنگار : 50355

کتابخانه عمومی روشناوند گناباد افتتاح شد

کتابخانه عمومی روشناوند گناباد افتتاح شد
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی کتابخانه عمومی آیت‌الله علی روشناوندی شهر روشناوند گناباد همزمان با هفته دولت، آیین افتتاح آن با حضور نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان و مقامات شهرستان گناباد برگزار شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه، محمد صفایی، نماینده مردم شهرستان گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: قاعدتا کتاب نباید کهنه بشود چرا که کتاب آخرین معجزه الهی است و به نظر می‌آید با پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری، کتاب همچنان ماندگاری خود را در جامعه حفظ کرده است.

وی افزود: شهر روشناوند شهری علمی، فرهنگی و پیشتاز در مناسبت‌های انقلابی در زمینه پرورش شهیدان انقلابی و علمای دینی است و به حق شایسته وجود این کتابخانه به عنوان یک مجموعه فرهنگی است. امیدوارم بتوانیم با بهره‌برداری هر چه بهتر و مفیدتر از این کتابخانه در آینده گام‌های بلندتر و موثرتری در راستای پیشرفت علمی و فرهنگی این شهر برداشته شود.

در ادامه حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: در آخرین روزهای هفته دولت این کتابخانه صرفا نه به عنوان یک ساختمان بلکه به عنوان یک فرهنگ‌سرای اجتماعی، دانشگاه مردم و مرکز آموزشی غیررسمی افتتاح شد. امروز کتابخانه‌ها باید به نیازهای اطلاعاتی مردم پاسخ دهند تا در راستای تغییر و ارتقای سبک زندگی به شیوه‌های درست و اسلامی و همچنین تربیت نسل آینده‌ساز جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: روشناوند شهر ایثار، شهادت و عالم‌پرور با قدمتی چند هزار ساله است اما باید به این مساله دقت کرد که این کتابخانه جایگاهی برای معرفی و پیام‌رسان فرهنگ مردم شهر روشناوند نه تنها در سطح استان و کشور بلکه در سطح جهانی است. این کتابخانه می‌تواند منشا اثر و برکت برای معرفی آثار باستانی، تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم شما در سطحی جهانی باشد.

سبزیان بیان کرد: هدف از احداث کتابخانه انجام رسالت به حق خود یعنی ایجاد نشاط فرهنگی، رشد آگاهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. حضور و همراهی خیرین در فضای فرهنگی علاوه بر کمک در منابع مالی باعث ایجاد دلگرمی و نشاط در سایر افراد جامعه برای حضور بیشتر و پررنگ‌تر در عرصه کتاب و کتابخانه‌سازی است.

حامد قربانی، فرماندار شهرستان گناباد، نیز در آیین افتتاحیه این کتابخانه عنوان کرد: گناباد جزو شهرستان‌های شاخص در حوزه کتاب و فرهنگ در جنوب استان است و همین امر نشان‌دهنده این است که شهرستان گناباد ارزش کتاب را می‌داند.

وی افزود: افتتاح کتابخانه روشناوند و وجود ۱۵ کتابخانه دیگر در این شهرستان این مساله را یادآور می‌شود که کتاب در عمق خانواده‌ها نفوذ کرده است. خوشبختانه با همت مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد این انس و الفت نه تنها در دوران کرونا کاهش پیدا نکرده بلکه به صورت گسترده‌تر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

در ادامه یدالله شریفی، رئیس شورای اسلامی شهر روشناوند، نیز اظهار کرد: افتتاح این کتابخانه را در راستای ارتقای فرهنگی این مرز و بوم به فال نیک می‌گیریم. این حرکت خجسته جز با همراهی و همیاری دستگاه‌های اجرایی و خیرین امکان‌پذیر نبود. امیدوارم وجود این کتابخانه در شهر روشناوند باعث پرورش بزرگانی همچون آیت‌الله علی روشناوندی و نسلی انقلابی و جهادی شود.

پروژه احداث کتابخانه عمومی آیت الله علی روشناوندی گناباد در سال ۱۳۹۰ در زمین اهدایی دهیاری روشناوند به متراژ ۱۱۴۰ متر مربع توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی به عنوان پیمانکار آغاز شد. این پروژه با پیشرفت ۵۰ درصدی و هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تا بهمن ماه ۱۳۹۹ توسط پیمانکار در حال انجام بود و در نهایت از بهمن ماه ۱۳۹۹ به همت ابوالفضل قلی‌زاده نوغابی، خیر شهر روشناوند، با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در خرداد ماه ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تجهیز کتابخانه عمومی آیت‌الله علی روشناوندی گناباد با بخش‌های مخزن کتاب، ۲ سالن مطالعه مجزا برای خانم‌ها و آقایان، بخش‌های نشریات و کودک نیز توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha