• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400053121070
  • خبرنگار : 50093

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی خبر داد

جریمه ۳۲ هزار خودرو از ابتدای تعطیلات سراسری کرونایی در خراسان رضوی

جریمه ۳۲ هزار خودرو از ابتدای تعطیلات سراسری کرونایی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از اعمال قانون و جریمه بیش از ۳۲ هزار خودرو توسط مامورین و دوربین‌های نظارتی در محورهای استان از ابتدای محدودیت‌های اخیر کرونایی خبر داد.

سرهنگ محمد قانعی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان اعمال قانون خودروهای غیربومی متخلف در محورهای خراسان رضوی در تعطیلات کرونایی سراسر کشور از ۲۳ تا ۲۹ مرداد ماه اظهار کرد: طی این مدت ۱۲ هزار و ۶۹۰ خودرو تذکر و ۱۰ هزار و ۱۰۰ خودرو شخصی به مبدا عودت داده شد. همچنین ۶۸۵۰ خودروی شخصی نیز توسط مامورین پلیس راه جریمه یک میلیون تومانی و حدود ۲۵ هزار و ۶۷۰ خودرو توسط دوربین‌های نظارتی مورد اعمال قانون قرار گرفتند. 

وی در خصوص میزان کاهش ترددهای در محورهای منتهی به مشهد و خراسان رضوی نسبت به محرم سال گذشته یادآور شد: ترددها در تعطیلات اخیر به شدت کاهش داشته است. ورود و خروج از خراسان رضوی به ترتیب ۴۲ و ۵۶ درصد و ورود و خروج از مشهد نیز به ترتیب ۲۰ و ۲۱ درصد کاهش داشته است.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی ادامه داد: ترددها نسبت به هفته ماقبل آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی، یعنی از ۱۶ تا ۲۲ مرداد، نیز کاهش داشته است. براساس آمار موجود میزان ورودی‌ها و خروجی‌ها از خراسان رضوی طی این مدت به ترتیب ۳۲ و ۳۵ درصد و ورود و خروج از مشهد نیز به ترتیب ۲۴ و ۲۰ درصد کاهش داشته است.

قانعی‌نژاد در خصوص ممنوعیت سفر به تفرجگاه‌های استانی خاطرنشان کرد: سفر به تفرجگاه‌ها ممنوع است و خودورها به ندرت به مناطق روستایی سفر کرده‌اند. با توجه به همزمانی تعطیلات کرونایی با روزهای تاسوعا و عاشورا اغلب سفرهای مردم به روستاها به دلیل مسائل اعتقادی و حضور در آیین‌ها و مراسم عزاداری بوده است. اگر تعطیلی‌ها باز هم تداوم داشته باشد، با توجه به پایان دهه نخست محرم، احتمالا سفر به تفرجگاه‌ها افزایش یابد.

وی در خصوص مجوزهای فرمانداری برای تردد در جاده‌ها بیان کرد: تمام مجوزهایی که توسط فرمانداری‌ها تا ۲۲ مرداد صادر شده بود، ابطال شد. از ۲۳ مرداد فقط برای سفرهای ضروری و درمانی مجوز صادر می‌شود.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر تمام مبادی ورودی و خروجی مشهد بسته است و هیچ خودروی غیربومی نمی‌تواند وارد و هیچ خودروی بومی نمی‌تواند از مشهد خارج شود. کنترل‌ها و نظارت‌ها در محور آزادراه شهید شوشتری ۲۴ ساعته است و تردد خودروها حتی در ساعات شب نیز توسط مامورین پلیس کنترل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha