• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400052719039
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد:

ساخت هزار واحد مسکن و تحویل آنها به مددجویان لرستانی تا پایان سال ‌جاری

ساخت هزار واحد مسکن و تحویل آنها به مددجویان لرستانی تا پایان سال ‌جاری

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از ساخت هزار واحد مسکن مددجویی و تحویل آنها به مددجویان تا پایان سال ‌جاری خبر داد.

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح فعالیت‌های این مرکز از فعالیت‌ ۲۱۵ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: این مراکز نیکوکاری با  ساماندهی و برون‌سپاری خدمات حمایتی به نیازمندان در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۱۵ مرکز یاد شده، چهار مرکز صرفاً فرهنگی، چهار مرکز مربوط به دفاتر ائمه جمعه، ۲۵ مرکز در زمینه اشتغال، هفت مرکز در باب مسکن و ساختمان، ۱۲ مرکز در حوزه و دانشگاه، ۲۶ مرکز صنوف و اداری و ۱۳۷ مرکز محله محور هستند، اضافه کرد: بیش‌ از یک هزار و ۲۹۰ نفر از بانوان و آقایان به‌عنوان اعضای هیئت‌امنای این مراکز به ارائه خدمات حمایتی مورد نظر به جامعه هدف می‌پردازند که ۲۲ مورد از مراکز نیکوکاری استان در چهار ماهه نخست امسال راه‌اندازی شده است.

شیخ‌پور با بیان اینکه این مراکز در سرفصل‌ها و سطوح مختلف راه‌اندازی می‌شوند، آموزش، مشاوره شغلی، کاریابی و اشتغال نیازمندان، حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان، دانشجویان، آموزش خانواده، زنان بی‌سرپرست، سالمندان و نخبگان، کمک هزینه‌های تحصیلی، تأمین لوازم‌التحریر، اینترنت، تبلت و کلاس‌های کمک آموزشی را بخشی از فعالیت‌های این مراکز برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه در این مراکز خدمات مددجومحور نبوده و به اقشار مختلف از جمله آسیب‌دیدگان کرونا، بهزیستی، بیماران خاص و... ارائه می‌شود، گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۶۱۲ پرونده یک نفره جهت ثبت در سامانه و پیگیری و به‌منظور کاهش مراجعات حضوری به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

وی در ادامه از ساخت هزار واحد مسکن مددجویی و تحویل آنها به مددجویان تا پایان سال ‌جاری خبر داد و افزود: کمیته امداد لرستان در جهت رفع مشکل مسکن محرومان یک طراحی و برنامه دوساله انجام داده که دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با همکاری سپاه و بنیاد مسکن تا دو سال آینده احداث کند.

شیخ‌پور به اعتبار هزینه شده برای این واحدهای احداث‌ شده اشاره کرد و گفت: ۵۲ میلیارد تومان برای ساخت این واحدهای هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به زیربنای ۷۰ مترمربعی برای هر واحد، بیان کرد: از ۳۵۰ واحد احداثی ۹۰ واحد جامانده سیل و ۲۶۰ واحد دیگر از تفاهم‌نامه عادی کمیته امداد احداث‌ شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha