• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400052417190
  • خبرنگار : 50165

پایداری جوجه‌ریزی در استان زنجان

پایداری جوجه‌ریزی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از فروردین امسال تا ۲۳ مردادماه قریب به ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

جواد تاراسی پیش از ظهر امروز (۲۴ مردادماه) با اشاره به بازار محصولات کشاورزی، اظهار کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که در سال گذشته بازار مناسبی را در تنظیم بازار مرغ، میوه شب عید و ... داشت و امیدواریم که اعتبار ابلاغی میوه تنظیم بازار شب عید مصوب شود تا زیان ۳۰۰ میلیون تومانی به اتحادیه میوه‌فروشان وارد نشود.

وی در رابطه با ذخایر استراتژیک استان، افزود: از اول امسال تا ۲۳ مرداد ماه قریب به ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و جوجه‌ریزی در مدت مشابه سال گذشته ۸ میلیون و ۲۱۱ هزار قطعه و در سال ۹۸ حدود ۹ میلیون و ۳۶۹ هزار قطعه بوده است که نشان از جوجه‌ریزی پایدار در استان است.

این مسئول ادامه داد: در مردادماه امسال یک میلیلون و ۳۲۳ هزار و ۹۹۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و خوشبختانه طی دو سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد رشد جوجه‌ریزی داشتیم و مشکلی در تامین نخواهیم داشت؛ علاوه‌ بر این، نهاده موجود در استان کافی بوده و محصول در راه استان نیز بیشتر از نهاده موجود در استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در بحث تامین گندم اولویت اول پایداری کشت و اشتغال کشاورزان با تامین بذر مرغوب بود و تامین بذر مرغوب برای کشت سال آینده اهمیت بالایی دارد و از آنجایی که ۹۵ درصد اراضی کشت گندم استان دیم است و ۵۰ درصد کاهش بارندگی که سبب کاهش تولید شده بودنیز بر تولید گندم موثر است. امسال پیش‌بینی شده بود که ۲۰۰ هزار تن گندم تولید شود و انتظار داریم در مهر ماه آخرین خریدها انجام شود.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ مرکز خرید گندم در استان فعال است که تا ۲۳ مرداد ماه ۷۰ هزار تن گندم خریداری و ۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است. همچنین ۸ مرکز کلزا ۴۰۰ تن خرید انجام داده که ۹۹ درصد مطالبات این بخش نیز پرداخت شده است.

ولی‌الله زمانی ادامه داد: موجودی کالاهای اساسی از قبیل شکر و برنج به میزان لازم بوده و گندم خرید تضمینی و ۵۰۰۰ تنی که درخواست شده کفاف مصرف را تا پایان امسال می‌دهد و برای تامین نیاز ماه‌های ابتدایی سال آتی، درخواست ۳۰ هزار تن گندم وارداتی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha