• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400051308845
  • خبرنگار : 50295

استعدادیابی ورزشی استان با برگزاری المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری

استعدادیابی ورزشی استان با برگزاری المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری

ایسنا/زنجان معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری در سه مرحله در استان برگزار می‌شود.

شهلا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرای طرح ملی المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری در استان زنجان، اظهار کرد: استعدادیابی در دنیای ورزش اهمیت ویژه‌ای دارد و معاونت توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز، با اجرای طرح‌های متنوع و مستمر ورزشی در روستاها و مناطق عشایری سعی در کشف استعدادهای بالقوه ورزشی در این مناطق را دارد تا علاوه بر توسعه ورزش قهرمانی و توسعه فرهنگ حرکت، باعث ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی در بین دختران و بانوان‌ روستایی و عشایری شود.

وی با بیان اینکه استعدادیابی ورزشی یعنی یافتن فردی که شرایط جسمانی، مهارتی و رفتاری مطلوب برای موفقیت و حضور در یک رشته ورزشی را دارد، افزود: افزایش سهم دختران و زنان روستایی و عشایری در ورزش قهرمانی، توزیع عادلانه منابع و امکانات به بانوان روستاها و عشایر و تحقق عدالت جنسیتی در ورزش، بخشی دیگر از اهداف برگزاری طرح‌های ورزشی در مناطق روستایی است.

این مسئول با اشاره به طرح المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری، تصریح کرد: جامعه هدف این طرح دختران ساکن در مناطق روستایی و عشایری برای گروه سنی بین ۱۴ تا ۱۸ سال است که در سه مرحله برگزار می‌شود.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، با اشاره به اینکه در مرحله اول که مرحله مقدماتی است، افراد برتر در رشته‌های تعیین شده در سطح روستا و عشایر در قالب تیم در سطح شهرستان به رقابت می‌پردازند، عنوان کرد: در مرحله دوم که مرحله نیمه‌نهایی است، نفرات منتخب و برتر در قالب یک تیم استانی به مسابقات مناطق شش‌گانه راه پیدا می‌کنند و در مرحله سوم نیز نفرات برتر و منتخب در مناطق شش‌گانه در قالب تیم به مسابقات رده‌بندی و نهایی راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه طرح المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری با همکاری هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری و با نظارت معاونت ورزشی بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله دوم المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری در سه ماهه سوم سال و مرحله آخر آن نیز همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha